نبض بیمه:اطلاعاتی در مورد بیمه عمر که نمی‌دانید

0

به گزارش نبض بیمه ، هر یک از ما ممکن است زمان‌هایی به تصویری که از آینده زندگی خود داریم فکر کنیم. آیا شما هم به آینده زندگی خود می‌اندیشید؟ اگر شما هم نگران کیفیت زندگی در دوران پیری هستید در ادامه همراه ما باشید تا راهکار حمایت و پشتوانه مالی در سنین پیری را بشناسید. در صنعت بیمه شرکت‌های بیمه با دریافت حق بیمه، خسارت‌های تحت پوشش بیمه‌نامه را جبران می‌کنند. حال ربط این موضوع به بحث ما چیست؟ ارتباط آن را باید در بیمه عمر جستجو کرد. شرکت‌های بیمه علاوه بر جبران خسارت، با حق بیمه‌های دریافتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. افراد می‌توانند با خرید بیمه عمر در این سرمایه‌گذاری شریک شوند و از مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری استفاده کنند البته سرمایه‌گذاری تنها مزیت این بیمه‌ها نیست. بیمه عمر بیمه‌ای است که مزایای زیادی دارد از جبران هزینه درمانی گرفته تا پوشش برای ازکارافتادگی، اگر می‌خواهید اطلاعاتی در مورد بیمه عمر بدست آورید ابتدا باید انواع بیمه‌های عمر را بشناسید.

مطلب مرتبط: بیمه عمر چیست؟

موارد تحت پوشش بیمه‌های عمر را بشناسید
موضوع بیمه‌های عمر، زندگی انسان است که تحت پوشش قرار می‌گیرد. این بیمه‌ها دو خطر مرگ و ازکارافتادگی را بیمه می‌کنند.

بیمه‌های عمر کاربرد زیادی دارند زیرا 4 دسته از نیازهای مهم ما را رفع می‌کنند از جمله:

پوشش خطر فوت
تأمین مستمری در دوران بازنشستگی
پوشش خطر از کار افتادگی
پس انداز و تشکیل سرمایه
همان طور که می‌بینید اولین خطر تحت پوشش بیمه عمر، فوت است اما فوت تنها پوشش این بیمه‌ها نیست. اگر بخواهید به طور کلی‌تر اطلاعاتی در مورد بیمه عمر و موارد تحت پوشش آن داشته باشید باید بدانید می‌توانید خطر فوت به هر علت، خطر فوت بر اثر حادثه، نقص عضو و ازکارافتادگی در اثر حوادث، امراض خاص، سرمایه درمان امراض خاص و جبران هزینه پزشکی حادثه را تحت پوشش بیمه‌نامه خود قرار دهید.

بیمه عمر نه تنها افراد را تحت پوشش خطر فوت و ازکارافتادگی قرار می‌دهد بلکه امکان کسب سود را هم فراهم می‌کند.

مطلب مرتبط: آموزش بیمه عمر برای همه

اطلاعاتی در مورد بیمه عمر و انواع آن
اطلاعاتی در مورد بیمه عمر و انواع آن

امروزه بازار بیمه‌های عمر بسیار داغ است طوری که واقعاً افراد نمی‌دانند خرید بیمه عمر یک انتخاب است یا یک الزام برای زندگی. در ادامه انواع بیمه‌های عمر را بررسی می‌کنیم تا خودتان در مورد خرید این بیمه‌ها تصمیم بگیرید.

انواع بیمه‌های عمر:

بیمه‌های عمر زمانی (به شرط فوت یا خطر فوت ساده زمانی)
بیمه‌های تمام عمر
بیمه‌های پس‌انداز
بیمه‌های مانده بدهکار
مستمری‌ها
مطلب مرتبط: راهنمای بیمه عمر را قبل از خرید بیمه، مطالعه کنید

بیمه‌های عمر زمانی
این بیمه‌ها برای مدت معینی اعتبار دارد در صورتی که بیمه‌شده در طول این مدت‌زمان فوت کند سرمایه فوت به ذی‌نفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود و در غیر این صورت شرکت بیمه تعهدی در مقابل بیمه‌گزار ندارد. این بیمه به ویژه کمک به خانواده‌هایی است که با فوت سرپرست خانواده از درآمد محروم می‌شوند. افراد همچنین می‌توانند با خرید این بیمه برای خسارت‌های ناشی از حوداثی که باعث فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی می‌شود تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار بگیرند. مزیت بیمه‌های عمر زمانی حق بیمه ارزان آن‌ها در مقایسه با سایر بیمه‌های عمر است.

حق بیمه عمر زمانی نسبت به سایر انواع بیمه‌های عمر ارزان است و بیمه‌شده می‌تواند با پرداخت حق بیمه اندک از پوشش‌های مناسبی استفاده کند.

مطلب مرتبط: بیمه عمر دی ، سرمایه‌ای برای فردا

بیمه تمام عمر
در بیمه‌های تمام عمر، سرمایه بیمه‌نامه با فوت بیمه‌شده و بدون توجه به زمان وقوع آن به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود.

مزیت بیمه تمام عمر نسبت به بیمه عمر زمانی در این است که این بیمه‌ها دارای ارزش بازخرید هستند یعنی در صورتی که بیمه‌گزار پس از گذشت دو یا سه سال از تاریخ شروع بیمه‌نامه، از پرداخت حق بیمه منصرف شود می‌تواند بخشی از سرمایه خود را دریافت می‌کند.

مطلب مرتبط: جدول محاسبه بیمه عمر و سرمایه گذاری نوین ، تقویم مالی بیمه عمر

اطلاعاتی در مورد بیمه عمر مختلط پس‌انداز
اطلاعاتی در مورد بیمه عمر مختلط پس‌انداز

آیا بیمه‌ای وجود دارد که پرداخت سرمایه بیمه‌نامه را تحت هر شرایطی برای شما تضمین کند؟ باید پاسخ این پرسش را با خواندن اطلاعاتی در مورد بیمه عمر مختلط پس انداز دریافت کنید. در این بیمه‌ها سرمایه در هر صورت قابل پرداخت است. اگر بیمه‌شده قبل از مدت قرارداد فوت کند، سرمایه بیمه به ذی‌نفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود و اگر فرد تا پایان مدت اعتبار بیمه‌نامه در قید حیات باشد سرمایه بیمه به خود فرد بیمه‌شده پرداخت خواهد شد.

در بیمه عمر مختلط پس انداز، سرمایه بیمه‌نامه در هر صورت پرداخت می‌شود.

مطلب مرتبط: محاسبه بیمه مان ایران و بررسی سود و اندوخته

بیمه‌های عمر مانده بدهکار
این نوع بیمه برای کسانی مناسب است که از بانک‌ها و یا از مؤسسات مختلف وام گرفته‌اند و اقساط خود را در سررسید آن پرداخت می‌کنند. تعهد بیمه‌گر در بیمه‌های عمر مانده بدهکار، پرداخت اقساط با فوت بیمه‌شده است. این بیمه‌ها برای بعضی مؤسسات مالی به قدری مهم است که فقط به شرط داشتن این بیمه وام می‌دهند.

مطلب مرتبط: قرض نگیرید، وام بیمه عمر ایران بگیرید

بیمه عمر مستمری
حتماً شما هم با افراد میان‌سالی که بعد از بازنشستگی خود به جای یک زندگی راحت به شغل دوم و حتی سوم مشغول می‌شوند برخورد کرده‌اید. دانستن اطلاعاتی در مورد بیمه عمر مستمری و تهیه آن می‌تواند کمکی برای کسانی باشد که حقوق بازنشستگی ندارند و یا حقوق بازنشستگی آن‌ها جوابگوی هزینه‌های زندگیشان نیست. تعهد شرکت بیمه می‌‎تواند پرداخت مستمری دوره‌ای برای مدت‌زمان معین و یا در سراسر طول حیات بیمه‌شده باشد. بیمه مستمری از دو مرحله تشکیل می‌شود. مرحله اول تشکیل سرمایه است که در این مرحله بیمه‌شده اقساط حق بیمه را تا زمان سر رسید مستمری پرداخت می‌کند. تعهد شرکت بیمه هم با آغاز سررسید مستمری شروع می‌شود.

مطلب مرتبط: درآمدی برای گذراندن دوره بازنشستگی؛ با بیمه مستمری البرز

اطلاعاتی در مورد بیمه عمر و مزایای آن
اطلاعاتی در مورد بیمه عمر و مزایای آن

مزایای بیمه عمر به ویژه در خصوص پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مورد توجه متقاضیان این رشته است. قبل از این که میزان اندوخته بیمه عمر خود را بدانید باید با انواع سودهایی که به سرمایه بیمه عمر شما تعلق می‌گیرد آشنا شوید.

سود تضمینی: میزان این سود توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود و معمولاً در همه شرکت‌های بیمه یکسان است. در بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری در دو سال اول 16% ، در دو سال دوم 13% و از سال پنجم به بعد 10% سود تضمینی به سرمایه بیمه‌گزار تعلق می‌گیرد.

سود مشارکت در منافع: شرکت‌های بیمه با سرمایه اندوخته بیمه‌گزاران در زمینه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری می‌کنند و در نهایت بیمه‌شده را در سود حاصل از آن مشارکت می‌دهند.

مزیت دیگر بیمه عمر دریافت وام است. طوری که افراد می‌توانند بدون ضامن و وثیقه تا 90% اندوخته خود را از بیمه عمر وام بگیرند. البته این مزیت مخصوص بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است.

در بیمه عمر به حق بیمه‌هایی که افراد پرداخت می‌کنند دو نوع سود تعلق می‌گیرد، سود تضمینی و سود مشارکت در منافع.

مطلب مرتبط: پاسخ به سوالات بیمه عمر شما

اطلاعاتی در مورد بیمه عمر و شرایط بیمه کردن
حال که اطلاعاتی در مورد بیمه عمر بدست آوردید باید بدانید شرکت‌های بیمه، وضعیت هر یک از بیمه‌شدگان را بررسی می‌کنند و آن‌ها را در گروه‌های خاص طبقه‌بندی می‌کنند. افرادی را که از لحاظ سلامتی، وضعیت مناسبی ندارند با پرداخت حق بیمه اضافی بیمه می‌شوند. سن، جنس، قد و وزن، وضعیت جسمانی (چاقی، لاغری و عضلانی) ، تاریخچه سلامت خانواده، وضعیت جسمانی در معاینات پزشکی، سابقه سلامتی، شغل و حرفه و عادات اخلاقی همگی از عومل مؤثر در بررسی میزان نرخ و صدور بیمه عمر هستند. افراد می‌توانند از بدو تولد تا سن 70-65 سالگی تحت پوشش بیمه عمر قرار بگیرند.

مطلب مرتبط: پوشش امراض خاص بیمه عمر شرکت‌های مختلف چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه
بیمه عمر رشته‎ای است که افراد اطلاعات کمی در مورد آن دارند و ممکن است نگران حق بیمه‌هایی باشند که در طی سالیان طولانی می‎پردازند. بنابراین لازم است افراد قبل از خرید بتوانند میزان اندوخته سرمایه خود را که شامل میزان سود تضمینی و سود مشارکت منافع است را بررسی کنند. علاوه بر آن پوشش و قیمت بیمه عمر در شرکت‌های مختلف تفاوت زیادی دارد بنابراین برای این که بدانید بهترین و در عین حال ارزان‌ترین بیمه عمر را از چه شرکتی خریداری کنید باید بتوانید شرایط شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. بیمیتو سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که تمام ابزارهایی لازم برای دریافت استعلام بیمه عمر و همچنین مقایسه و خرید آنلاین بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه مسافرتی، بیمه درمان تکمیلی و بیمه آتش سوزی را فراهم کرده است. با استفاده از بیمیتو نه تنها دیگر برای خرید بیمه خود سردرگم نمی‌شوید بلکه ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا نسبت به خرید خود مطمئن باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید