کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

0

نبض بیمه؛ قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در فقدان عوامل مثبت تاثیرگذار بر صعود این فلز ارزشمند، پایین مرز روانی مهم ۱۹۰۰ دلار ماند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۹۵ دلار و چهار سنت ماند. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۶ درصد سقوط کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییری نداشت و در ۱۸۹۸ دلار و ۳۰ سنت ماند. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۳۴ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۸ درصد سقوط کرد و در ۱۸۹۴ دلار  و ۶۰ سنت ایستاد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس درباره وضعیت بازار گفت: دلار رشد قوی داشته و به نظر می رسد عامل اصلی تاثیرگذار بر طلا بوده است و خوش بینی به تصویب بسته محرک مالی جدید آمریکا نیز در حال ضعیف شدن است.

شاخص دلار تحت تاثیر ابهامات نسبت به ساخت واکسن کووید ۱۹ که تقاضا برای این ارز به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، روز سه شنبه از پایینترین رکورد سه هفته اخیر خود بهبود یافت و در معاملات روز جاری ارزش خود را حفظ کرد. بورسهای آسیایی سقوط کردند.

امیدها به تصویب کمک مالی جدید کرونایی پس از این که نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد کمک ۱.۸ میلیارد دلاری از سوی کاخ سفید را رد کرد، ضعیف شدند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که روی قیمت طلا تاثیر گذاشت، گزارش صندوق بین المللی پول بود که پیش بینی کرد وخامت اقتصاد جهانی کمتر از حد انتظار خواهد بود زیرا کشورهای ثروتمند و چین سریعتر از حد انتظار از قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا بهبود یافتند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۸۷۱ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۳۲۹ دلار و ۴۵ سنت معامله شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید