نرخ بیکاری در 15 استان کشور دو رقمی شد

0
درباره تیتر نرخ بیکاری
نرخ بیکاری در تابستان امسال دو رقمی شد

نبض بیمه ،15 استان کشور نرخ بیکاری دورقمی در تابستان امسال تجربه کرده‌اند.

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشته است: نرخ بیکاری در تابستان امسال، همزمان با شیوع کرونا، در ۱۵ استان کشور دو رقمی و در ۱۶ استان تک رقمی بوده است.

بررسی نرخ بیکاری ۳۱ استان کشور در تابستان سال ۹۹ (پس از شیوع ویروس کرونا) نسبت به تابستان سال ۹۸ نشان می‌دهد نرخ بیکاری همچون تابستان پارسال برای ۱۵ استان کشور در تابستان امسال نیز دو رقمی ثبت شده است.

همچنین در تابستان ۹۹ همچون تابستان سال گذشته نرخ بیکاری در ۱۶ استان تک رقمی ثبت شده است.

بر اساس این آمار، نرخ بیکاری ۳ استان تهران، گلستان و یزد که در تابستان سال ۹۸ دو رقمی بوده است، در تابستان سال ۹۹ تک رقمی شده است.

در مقابل نرخ بیکاری ۳ استان آذربایجان غربی، خراسان شمالی و گیلان در مقایسه با تابستان سال ۹۸ دو رقمی شده است.

در نگاه کلی مقایسه آماری آخرین نتایج منتشر شده از وضعیت نیروی کار در استان‌ها توسط مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، در بین استان‌های دارای نرخ بیکاری دو رقمی استان چهارمحال و بختیاری با نرخ بیکاری ۱۶.۳ درصد در صدر بیکارترین استان کشور و استان گیلان و بوشهر با نرخ بیکاری ۱۰.۶ درصدی در پایین‌ترین نرخ بیکاری در بین پانزده استان دارای «نرخ بیکاری دو رقمی» قرار دارند.

پس از استان چهارمحال و بختیاری، استان‌های خوزستان، کرمانشاه و لرستان دارای بیشترین نرخ بیکاری دو رقمی در کشور هستند.

همچنین در بین استان‌های دارای نرخ بیکاری تک رقمی استان خراسان رضوی با نرخ بیکاری ۵.۷ درصد کمترین بیکار را دارد؛ استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با نرخ ۹.۹ درصد در آخر فهرست «استان‌های دارای نرخ بیکاری تک رقمی» قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید