مشاهده سریع سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

0

برای مشاهده سوابق بیمه در سایت بیمه تامین اجتماعی ابتدا می‌بایست در این سایت به نشانی https://account.tamin.ir/auth/login ثبت نام کرد.

مشاهده سریع سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری USSD

به گزارش نبض بیمه به نقل از پایگاه مشاور روابط کار و تامین اجتماعی بیدبرگیکی دیگر از راه‌های مشاهده سوابق بیمه بدون دانستن شماره بیمه، استفاده از کد دستوری USSD موبایل است. از این طریق می‌توان از تاریخ و مبلغ آخرین حق بیمه واریزی توسط کارفرمای خود اطلاع پیدا کنید.

برای اینکار می‌توان کد دستوری #۴* را با گوشی تلفن همراه شماره گیری کرده، سپس گزینه ۳ که مربوط به تامین اجتماعی است، را انتخاب کنید. در منوی آمده گزینه استعلام را انتخاب کنید و پس از آن گزینه آخرین سابقه را انتخاب کنید و سپس کد ملی خود را وارد کنید. همچنین میتوان #۱۴۲۰* را شماره گیری کرد و سپس گزینه استعلام را انتخاب کرد.

راهنمای ثبت نام در سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی

در این راهنما نحوه ایجاد حساب کاربری جهت مشاهده سوابق بیمه ارائه شده است. حساب کاربری ایجاد شده از طریق این سامانه قابلیت دسترسی به کلیه خدمات نوین سازمان بیمه تامین اجتماعی را خواهد داشت. توجه داشته باشید امکان ثبت نام در سایت تامین اجتماعی از خارج ایران مسدود می‌باشد. ابتدا به سایت سامانه نوین تامین اجتماعی وارد می شویم. در گام اول کافیست بیمه شده کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نموده سپس دکمه مرحله بعد را انتخاب نماید. توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده صرفا می بایست متعلق به شخص شما (بیمه شده) باشد. در غیر اینصورت جهت فعال‌سازی کاربری مراجعه به شعبه تامین اجتماعی الزامی است.

در گام دوم میبایست اطلاعات هویتی وارد شده مطابق با اطلاعات شناسنامه فرد باشد. در گام سوم ثبت اطلاعات ایمیل، گذرواژه و سوالات امنیتی صورت میگیرد. پر کردن مقادیر ستارهدار الزامی است.

نکات قابل توجه برای ثبت سوال امنیتی سایت تامین اجتماعی:

کلیه اطلاعات هویتی میبایست مطابق با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه باشد.

دقت داشته باشید در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده حساب کاربری برای شما ایجاد نخواهد شد.

افرادی که کد ملی و شماره شناسنامه یکسان دارند الزم است هر دو قسمت کد ملی و شماره شناسنامه را با مقدار یکسان پر نموده از وارد نمودن عدد ۰ (صفر) بجای شماره شناسنامه خودداری نمایند.

در بخاطر سپردن پاسخ سوالات امنیتی خود دقت داشته باشید. این سوالات جهت بازیابی گذرواژه شما مورد استفاده قرارمی گیرند.

خواهشمند است در وارد نمودن شماره تلفن همراه و ایمیل خود دقت نمائید. این اطلاعات پل ارتباطی سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی با شما می‌باشد.

فرمت مجاز جهت ثبت گذرواژه:

باید با کاراکترهای لاتین باشد.

باید با یک حرف آغاز شود.

گذرواژه نباید شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی باشد.

فقط کاراکترهای لاتین حرف و عدد و ! # $ % & مجاز می‌باشند.

باید حداقل شامل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.

گذرواژه نباید شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی باشد.

نمونه گذرواژه که سایت سابقه قبول می کند مانند:  Bidbarg#۹۵ یا #Bidbarg۹۵

دقت داشته باشید که ثبت درخواست به معنی ایجاد کاربر نبوده و کاربر شما پس از صحت‌سنجی درخواست ایجاد خواهد شد و نتیجه ان از طریق پیامک به شما اعلام می‌شود.

بنابراین الزم است تا زمان دریافت پیامک منتظر بمانید و پس از این، در صورتی که در متن پیام شما نیاز به “مراجعه به شعبه” وجود داشت با به همراه داشتن مدارک هویتی به واحد نامنویسی نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه نمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید