اختلال هکری در سیستم‌های صنعتی

0

محققان امنیتی در سیستم‌های دسترسی راه دور صنایع، باگ‌های مهمی را پیدا کردند که مهاجمان می‌توانند برای ممنوعیت دسترسی به طبقات تولید صنعتی، هک شبکه‌ها، دستکاری در داده‌ها و حتی سرقت اسرار تجاری حساس، سوءاستفاده کنند.

اختلال هکری در سیستم‌های صنعتی

به گزارش نبض بیمه، این مشکلات امنیتی بر سیستم‌های مشهور دسترسی از راه دور صنعتی تأثیر می‌گذارد که به‌طور گسترده در چندین بخش از جمله در خودرو، انرژی، نفت و گاز و فلزات استفاده می‌شود. کارشناسان شش نوع آسیب‌پذیری را در سایت B&R Automation’s SiteManager and GateManager  پیدا کردند که می‌تواند به طور بالقوه عملیات را مختل کند. با بهره گیری از این شش آسیب‌پذیری جدید، مهاجمی که دسترسی مجاز را بدست آورده است می‌تواند اطلاعات حساس کاربران دیگر، دارایی‌ها و فرآیندهای آن‌ها (حتی زمانی که آن‌ها به یک سازمانی دیگر تعلق دارند) مشاهده کند.

هکرها همچنین می‌توانند از طریق پیام‌ها و هشدارهای ساختاری‌، کاربران را به سایت‌های خارجی مخرب هدایت و آنان را فریب دهند و باعث راه‌اندازی مجدد GateManager و SiteManager  و در نهایت از دست دادن دسترسی و توقف تولید شوند. مهاجمان سایبری  با دسترسی به راه حل از طریق مجوز عمومی می‌توانند از نقص موجود در ایجاد یک وضعیت DoS یا دستیابی به افشای اطلاعات خودسرانه و دستکاری اطلاعات استفاده کنند.

پایگاه اینترنتی securityaffairs  نوشته است: برای هشدار در مورد خطرات مرتبط با بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از آسیب‌پذیری در سیستم‌های اتوماسیون B&R، توصیه امنیتی منتشر شده است. کارشناسان معاونت بررسی مرکز مدیریت راهبردی افتا، برای مقابله با این آسیب‌پذیری‌ها توصیه‌ می‌کنند در سیستم‌های صنعتی، دسترسی شبکه اینترنت برای همه control system devicesها و یا سیستم‌ها به حداقل رسانده شوند و اطمینان حاصل شود که اینترنت قابل دسترس نباشد. قراردادن شبکه‌های سیستم کنترل و دستگاه‌های دسترسی از راه دور در پشت فایروال و جدا کردن آن‌ها  از شبکه کسب و کار، از دیگر توصیه‌های امنیتی به سیستم‌های صنعتی است.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید