محدودیت شدید منابع از نظر پرداخت‌ها شده است

0

مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد از توقف فروش 6 هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولت طبق قانون بودجه خبر داد و گفت: دستگاه‌ها املاک مازاد را به مزایده نمی‌گذارند.

توقف فروش 6 هزار میلیارد تومان اموال دولت/ دستگاه‌ها املاک مازاد را نمی‌فروشند

به گزارش نبض بیمه، فاطمه وظیفه دادگر با اشاره به وضعیت فروش اموال دولت طبق قانون بودجه، اظهار داشت: مجلس آیین‌نامه‌ای دارد که در ماده ۸ آن می‌گوید منابع به دستگاهها بازگردد. با محدودیت شدید منابع از نظر پرداخت‌ها مواجه هستیم و دستگاه‌ها به غیر از حقوق چیز دیگری نمی‌توانند پرداخت کنند، حتی اضافه کار و پاداش بازنشستگان نیز عقب افتاده است.

مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد با بیان اینکه مجلس ایرادی به ماده ۸ آیین نامه مربوط به فروش اموال گرفته است، گفت: به تازگی برای رفع مشکلات اصلاحیه به دولت فرستادیم.

وی با اشاره به اینکه هزار مجوز فروش اموال دولت در وزارت اقتصاد صادر شده است، بیان داشت: هیچ دستگاهی این املاک را نمی فروشد و منتظر اصلاح ماده ۸ آیین نامه فروش اموال هستند. ۶ هزار میلیارد تومان از محل این هزار ملک درآمد برای دولت پیش بینی می‌شد که فروش آن توسط دستگاه‌ها متوقف شده است.

دادگر تاکید کرد: با این حال وزارت اقتصاد مجوز فروش‌های خود را صادر کرده، اما دستگاه ها املاک را برای مزایده نمی‌گذارند. ملک در اختیار دستگاه است و وزارت اقتصاد نمی‌تواند وارد حریم دستگاه شود.

این مقام مسئول در مورد فروش اموال دولت در بودجه 1400 گفت: برای سال آینده پیشنهاد نصف رقم امسال است. در سال جاری این رقم حدود 50 هزار میلیارد تومان است. آنقدر که به فکر درآمدزایی از این محل هستیم، برای اجرای آن قانون وضع نشده است.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید