وضعیت بازار طلای جهانی در روز جاری

0

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران به دنبال اطلاعات شفاف‌تر درباره وضعیت سلامت رییس جمهور آمریکا بودند، تغییر چندانی نداشت.

جدیدترین قیمت طلا در بازار جهانی

به گزارش نبض بیمه، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر ثابت بود و در ۱۸۹۶ دلار و ۲۱ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۰۲ دلار رسید.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور، به دلیل افزایش ابهامات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تمایلی به فروش طلا در مقطع فعلی وجود ندارد.

پزشکانی که در حال مداوای ترامپ مبتلا به کووید ۱۹ هستند، سیگنال های متضادی درباره شدت بیماری وی اعلام کرده اند. ترامپ اواخر هفته گذشته پس از مثبت شدن تست کرونا، برای مداوا به بیمارستان رفت و به ابهامات سیاسی در آستانه انتخابات سوم نوامبر افزود.

شاخص دلار در برابر رقیبانش ۰.۱ درصد افت کرد و بازارهای سهام به امید مرخص شدن ترامپ از بیمارستان، صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد، تصویب شدن بسته کمک مالی کرونایی برای حفاظت از اقتصاد آمریکا از آسیب های بیشتر ناشی از پاندمی ویروس کرونا است.

آوتار ساندو، مدیر کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: برای این که قیمت طلا صعود کند، نیاز برای اقدامات محرک مالی جدید وجود دارد و بدون این بسته، نشانه هایی از خستگی سرمایه گذاران در بازار فلزات ارزشمند و تغییر اوضاع به نفع فروشندگان وجود دارد.

طلا که در شرایط بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می شود تحت تاثیر تدابیر محرک مالی کم سابقه دولتها و بانکهای مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است. با این حال قیمت طلا از رکورد ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت در اوت، ۸.۴ درصد کاهش داشته است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا در آستانه شکستن حمایت در سطح ۱۸۹۶ دلار و سقوط به سطح ۱۸۷۷ دلار است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۳ دلار و ۸۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۸۸۰ دلار و ۳۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۳۰۳ دلار و ۸۴ سنت رسید.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید