کشت 6 میلیون هکتار گندم درکشور

0

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری نزدیک به ۶ میلیون هکتار گندم در کشور کشت شود.

آخرین وضعیت قیمت گندم و ذرت

به گزارش نبض بیمه، اسماعیل اسفندیاری پور گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نزدیک به دو میلیون هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم زیر کشت برود.

وی افزود: تولید مورد انتظار ما از این سطح کشت با توجه به متغیرهای اقتصادی، سیاسی، فنی و اقلیمی به میزان مورد نیاز کشور است.

اسفندیاری پور درباره بذر مورد نیاز کشاورزان اظهار داشت: برای این سطح کشت، تاکنون ۳۷۲ هزار تن بذر از طبقات مختلف توسط شرکت‌های خصوصی تهیه و از اوایل شهریور توزیع آن در استان‌های شمال غرب و غرب کشور که دارای اقلیم‌های سرد هستند، آغاز شده و تا دهه نخست دی ماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه تمام بذور گندم کشور اصلاح شده هستند، گفت: طی شش سال اخیر، نزدیک به ۴۰ درصد بذور گندمی که در ایران کشت می‌شود، گواهی شده‌اند و مابقی بذور خودمصرفی کشاورزان است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: میزان مصرف گندم گواهی شده توسط کشاورزان تحت تأثیر اعتبارات یارانه‌ای است که از سوی سازمان برنامه و بودجه در هر سال تعیین می‌شود.

وی در همین حال از کشاورزان خواست به منظور جلوگیری از بیماری‌های گندم، بذور خود مصرفی خود را قبل از کشت بوجاری و ضد عفونی کنند.

اسفندیاری پور در مورد قیمت گندم نیز اذعان داشت: قیمت فعلی خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جاری ۴ هزار تومان و گندم با مشخصات ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید ۴,۲۰۰ تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل معادل ۶۰ درصد رشد داشته است، گفت: قیمت گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در هر کیلوگرم ۱,۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید