میزان تخلف در بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و درمان کاهش می‌یابد اما به صفر نخواهد رسید

0

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد بیان کرد: با همکاری بین شرکت‌های بیمه‌ای و نهادهای دست اندرکار و بیمارستان‌ها از آمار تقلب و تخلف رشته‌های شخص ثالث و تکمیل درمان در صنعت بیمه کاسته می‌شود اما این آمار در هیچ کجای دنیا هرگز به صفر نخواهد رسید.

قیمت بیمه شخص ثالث خودروها اعلام شد + جدول

به گزارش نبض بیمه، معصوم ضمیری، گفت: برای ارائه راهکار جلوگیری از وقوع تقلب در صنعت بیمه اول باید مشخص کرد که تقلب چیست و در چه نوع بیمه نامه ای اتفاق افتاده است زیرا تقلب در بیمه نامه ها ی درمان با تقلب در بیمه نامه های شخص ثالث متفاوت است.

وی افزود: دربیمه نامه های شخص ثالث تخلفاتی مانند ایجاد حادثه ساختگی یا خرید بیمه نامه بعد ازحادثه رواج بیشتری دارد و در بیمه نامه های درمان جابجایی اشخاص و ایجاد هزینه های اضافه در بیمارستان بیشتر است.

مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد خاطر نشان کرد که تمامی این هزینه ها بر دوش صنعت بیمه تحمیل می شود که باید راهکاری برای جلوگیری از آنها اندیشیده شود.

ضمیری ادامه داد: درحال حاضر در زمینه بیمه نامه شخص ثالث همکاری بین شرکت های بیمه ای و نهاد های دست اندرکار در حال شکل گیری است که تا اندازه ای از وقوع این تخلفات جلوگیری می کند زیرا در زمان وقوع حادثه، اگر شخصی بیمه نامه بعد از حادثه بگیرد مشخص می شود.

وی تصریح کرد: در رابطه با بیمه نامه های درمان هم بین شرکت های بیمه ای و بیمارستان ها و شرکت هایی که با کمک رسان ها کار می کنند یک ارتباط مستقیم در حال شکل گیری است یعنی ارتباطی آنلاین بین شرکت بیمه ای و بیمارستان به وجود می آید که کنترل هویت اشخاص را بهتر می کند.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد گفت: با انجام اینکارها ،می توان آمار تقلب و خسارت های ساختگی در صنعت بیمه را کمتر کرد اما در تمام دنیا هیچوقت این آمار به صفر نمی رسد.

ضمیری افزود:صنعت بیمه به سمت هوشمند شدن پیش می رود که همین امر باعث شده تا آمار تقلب و تخلف کاهش یابد اما هیچوقت به صفر نخواهد رسید زیرا در سیستم آنلاین هم راه‌های دیگر تقلب وجود دارد که درآنجا هم امکان صفر شدن وجود ندارد.

منبع: چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید