ورزشی برای مغز با بازی معمایی «جالب شد»

0

حجت ریحانه، بنیان‌گذار استودیو باباردو از ورود به حوزه بازی می‌گوید تا چالش‌های این حوزه

یکی از راه‌های غلبه بر خستگی استفاده درست از اوقات فراغت است. بازی‌های موبایلی گزینه‌ای است که شما می‌توانید با انجام آن به این زمان‌های بی‌حوصله‌گی رنگ و بویی متفاوت دهید. یکی از راه‌ها برای گذران اوقات فراغت بازی‌های موبایلی هستند. با توجه به دسترس بودن اسمارت فون‌ها شما قادر هستید رد هر لحظه از این گزینه استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم بازی کم حجم و معمایی جالب شد را معرفی کنیم. با نبض فناوری همراه باشید.

به گزارش نبض فناوری بازی جالب شد یک بازی معمایی کم حجم موبایلی است که به شما یاد می‌دهد چگونه خارج از چارچوب فکر کنید. هر یک از ۱۶۵ مرحله این بازی، معمای جدیدی در دل خود دارد که کاربر را به چالش می‌کشد. این بازی تاکنون ۷۰۰ هزار بار از مارکت‌های مختلف از جمله کافه‌بازار، گوگل پلی و مایکت دانلود شده و ۵۰ هزار یوزر فعال هم دارد.

سوالات بازی جالب شد جوری طرح شدند که یا نیاز به فکر برای مدت طولانی دارند و یا لحظاتی بعد توسط شما پاسخ داده می‌شوند. همچنین پرسش‌های این بازی، انحرافی‌ست؛ به‌طوری‌که ساده‌ترین چیز‌ها از شما طلب می‌شود ولی شما به دنبال جوابی منطقی و سخت برای آن می‌گردید. فرصت‌های شما برای پاسخ دادن به آن‌ها محدود است، پس سعی کنید تا مطمئن نشده‌اید، پاسخ ندهید.

حجت ریحانه سازنده بازی جالب شد، در دانشگاه کارشناس فناوری اطلاعات خوانده و از روی علاقه که به ساخت اپلیکیشن داشته از سال ۹۲ وارد این حوزه شده است. او به همراه ۵ نفر دیگر استودیو باباردو را راه‌اندازی کرده‌اند. در این استودیو بازی‌های مختلفی مانند غارتگر، ذهنتو می‌خونم، مخ لانتیک ساخته شده است که معروفترین آن‌ها بازی جالب شد است. این بازی از مرداد ۹۵ وارد بازار شده و تاکنون با استقبال خوبی روبرو شد. سازنده بازی جالب شد می‌گوید که بخاطر پیچیدگی‌های این بازی هر ماه یکبار به‌روز رسانی شده است.

بازی جالب شد

به گفته ریحانه درآمد این بازی به میزانی بوده که آن را زنده نگه دارد، او در این‌باره توضیح می‌دهد: «درآمد به دو دسته تبلیغاتو پرداخت درون برنامه‌ای تقسیم می‌شود که با توجه به درجه سختی و محدود بودن مراحل بازی، هزینه درون پرداختی تنها برای ارتقای خود بازی کفایت می‌کند، موضوع تبلیغات کمی متفاوت بوده و درآمد خوبی از این قسمت به دست آمده است.» او با اشاره به نوسانات دلار و تاثیر آن روی حوزه بازیسازی می‌گوید:‌ «شاید نوسانات دلار تاثیر مستقیم روی مارگت گیم داخلی نداشته باشد،‌ اما از زوایای دیگر این تغییرات ناگهانی دلار سبد مردم را کوچک کرده که در نهایت قادر به پرداخت هزینه برای بازی‌ها نیستند. از سوی دیگر هزینه ساخت بازی‌ها بیشتر شده و درآمدزایی از آن‌ها کمتر.»

به عقیده سازنده بازی جالب شد، توهم خودبزرگ‌بینی از بزرگترین چالش‌های این حوزه به‌شمار می‌آید. او می‌گوید: «تیم‌ها در شروع فعالیتشان قصد دارند بزرگترین بازی بازار را بسازند و همین موضوع باعث چالش و در نهایت شکست آن‌ها می‌شود. یکی دیگر از مشکلات این حوزه کمبود نیروی کار متخصص به خصوص در شهرهایی غیر از تهران است.

او در پایان ورود به بازار بین‌المللی گیم را از اهداف مهم این استودیو می‌داند که  می‌گوید که قصد دارند به زودی وارد این بازار شوند و ارزآوری داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید