ترامپ در سناریو «اگه می‌تونی من رو بگیر!»

0

ترامپ در سناریو «اگه می‌تونی من رو بگیر!»

«دونالد ترامپ» حالا در حالی باید در مناظره و مقابل «جو بایدن» حاضر شود که روزنامه نیویورک تایمز دست به افشای وضعیت حساب های مالی و مالیاتی او زده است. افشاگری که در صورت تایید می تواند به یکی دیگر از چالش های جدی ترامپ تبدیل شود.گزارش نشان می‌دهد که در عرض ۱۸ سال ترامپ ۱۱ سال هیچ مالیاتی به دولت فدرال پرداخت نکرده است. در سال ۲۰۱۷ ترامپ تنها ۷۵۰ دلار مالیات به اداره فدرال داده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ترامپ بیش از یک دهه است که تحت حسابرسی اداره مالیات آمریکا قرار دارد. این حسابرسی بر سر ۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار مبلغی است که ترامپ درخواست کرده اداره مالیات باید به او تحت عنوان (tax refund) بازگرداند. در صورتی که ترامپ در ادعای خود برنده نشود و حکمی علیه او صادر شود، باید بیش از ۱۰۰ میلیون دلار(اصل مبلغ به اضافه جریمه) بپردازد. این حسابرسی سال ۲۰۱۱ توسط اداره مالیات آغاز شده و در حالی که یک دهه از باز شدن این پرونده می‌گذرد هنوز این پرونده بسته نشده  و در جریان است و اگر این پرونده به دادگاه فدرال کشیده و در آنجا مطرح شود جزو اطلاعات عمومی خواهد شد و برای همه در دسترس خواهد بود.

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در شماره دیروز خود و با استناد به داده‌های مربوط به اظهارنامه مالیاتی گزارش کرده است که ترامپ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و بعد از سال‌ها گزارش  ضررهای سنگین از شرکت‌های تجاری‌اش با هدف متعادل‌سازی صدها میلیون دلار درآمدش، تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.
هم چنین به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، نیویورک‌تایمز در  این گزارش که دونالد ترامپ،  آن را «اخبار دروغ» توصیف کرده است، نوشته که این رییس دولت جمهوری‌خواه آمریکا در ۱۰ سال از ۱۵ سال قبل از سال ۲۰۱۷ نیز هیچ گونه مالیات بر درآمد فدرالی پرداخت نکرده و این به‌رغم دریافت ۴۲۷.۴ میلیون دلار از طریق برنامه تلویزیونی خود و دیگر معاملات مربوط به دادن تایید و مجوز بوده است. افشای این اطلاعات مالیاتی که قبلا خصوصی تلقی می‌شد، در فاصله بیش از یک ماه مانده به انتخابات سوم نوامبر و رقابت بین دونالد ترامپ و جو بایدن صورت گرفته است. دموکرات‌ها فورا با استناد به این گزارش از ترامپ به عنوان کسی که از پرداخت مالیات طفره می‌رود، صحبت کرده و تصویر منعکس‌شده از او تحت عنوان یک «تاجر دانا» را زیر سوال بردند. چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا در توئیتر از آمریکایی‌ها خواست «اگر بیشتر از ترامپ مالیات بر درآمد فدرال پرداخته کرده‌اند، دستشان را بالا بگیرند.»

ترامپ هم در کنفرانسی خبری کاخ سفید این گزارش را «اخبار کاملا دروغ» توصیف کرد و بار دیگر به یک حسابرسی در جریان به عنوان دلیلش برای عدم انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی خود استناد کرد. آلن گارتن، یک وکیل شرکت ترامپ در بیانیه‌ای به نیویورک‌تایمز گفت، ترامپ در یک دهه گذشته میلیون‌ها دلار مالیات شخصی پرداخت کرده است، بدون آن که درباره موارد مشخص در خصوص پرداخت ناچیز مالیات‌ بر درآمد نظری بدهد.

عصر یکشنبه و ساعاتی پس از انتشار این گزارش دونالد ترامپ طی مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید گزارش نیویورک تایمز را رد کرد وآن را تقلبی نامید. رئیس جمهوری آمریکا گفت:«من در واقع مالیات داده‌ام. شما آن را خواهید دید به محض آن‌که اظهارنامه مالیاتی من- که تحت بررسی و تجدید نظر است،.. مدت ها تحت بررسی بوده… (اداره مالیات) با من خوب تا نمی‌کند…آن ها همیشه با من خیلی بد رفتار می‌کرده‌اند. افرادی را در اداره مالیات دارید و آن ها با من خیلی بد رفتار می‌کنند.»
ترامپ در ادامه گفت نیویورک تایمز مثل همیشه از خودش داستان درآورده و گزارش اخیر را دروغ خواند.رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی در این مورد که چرا یک میلیاردر در سالی که در ریاست جمهوری پیروز شده تنها چند صد دلار مالیات داده گفت:« اول این که من کلی (مالیات) داده‌ام، و (مبلغ) زیادی هم به مالیات ایالتی داده‌ام. ایالت نیویورک (مالیات) زیادی می‌گیرد  و من کلی پول به ایالت داده‌ام. همه این‌ها آشکار خواهد شد. همه‌چیز روشن می‌شود اما بعد از آن‌که حسابرسی تمام شد».

به نظر می رسد که ترامپ با خودداری از انتشار اسناد مالیاتی خود، از کار استانداردی که نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌دهند، فاصله گرفته است. او هم‌اکنون در یک نزاع حقوقی با دادستان‌های نیویورکی و دموکرات‌های کنگره به سر می‌برد که به دنبال دستیابی به اظهارنامه‌های مالیاتی وی هستند.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش کرد، ترامپ با گزارش ضرر های سنگین از امپراتوری تجاری خود توانسته صورت حساب مالیاتی خود را به حداقل برساند. این روزنامه نوشت، ترامپ مدعی ۴۷.۴ میلیون دلار ضرر و زیان در سال ۲۰۱۸ شده، در حالی که در یک سند افشای مالی در همان سال گفته دست‌کم ۴۳۴.۹ میلیون دلار درآمد داشته است.این نشریه آمریکایی تصریح کرد، داده‌های اظهارنامه مالیاتی مربوط به دو دهه از فعالیت ترامپ و شرکت‌های مربوط به سازمان تجاری‌اش را به دست آورده است. این داده‌ها اطلاعاتی درباره اظهارنامه‌های مالیات شخصی وی در ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ نداشتند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در عین حال گزارش کرد که ترامپ هم‌اکنون درگیر یک حسابرسی یک دهه‌ای سازمان سرویس درآمد داخلی از بابت ادعای دریافت مجدد ۷۲.۹ میلیون دلار مالیات اضافی پرداختی بعد از اعلام ضررهای بزرگ است. اگر این سازمان در این حسابرسی علیه او حکم دهد، ممکن است او مجبور به پرداخت بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار شود.

به گزارش ایسنا همچنین ترامپ در اظهارنظرش درباره گزارش نیویورک‌تایمز گفته است که:« این اخبار دروغ است. در واقع من مالیات پرداخت کردم و شما به مجرد اینکه اظهارنامه‌های مالیاتی من منتشر شوند، آن را خواهید دید. آنها هم‌اکنون در دست حسابرسی هستند. سرویس درآمد داخلی از من خوشش نمی‌آید». او همچنین اظهار کرد، ۱۰۸ صفحه سند مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی دارد و منتظر زمان «مناسب» است تا آنها را منتشر سازد. ترامپ گفت: «من درگیر همین داستان‌ها بودم و شما چهار سال قبل می‌توانستید همین سوال‌ها را بپرسید، من مجبور شدم اقامه دعوی در قبال این مساله کنم و درباره آن حرف بزنم.»

همزمان با انتشارگزارش نیویورک تایمز، «دین باکوئت»،سردبیر نیویورک تایمز نیز در مورد این  که چرا نیویورک تایمز این مطلب را منتشر کرده است مطلبی را نوشت. باکوئت می‌گوید که این گزارش محصول کار تیمی از گزارشگران است و این روزنامه به گزارش و انتشار مقالات خود در این زمینه در هفته‌های پیش رو ادامه خواهد داد. او همچنین گفته است که برای حفاظت از منابع، رکوردها و مستندات خود را دراختیار عموم نخواهد گذاشت.دبیراجرایی نیویرک تایمز در مورد علت انتشار این گزارش نوشت:«ما این گزارش را منتشر می‌کنیم زیرا معتقدیم شهروندان باید تا حد ممکن از رهبران و نمایندگان خود –  و اولویت‌‌ها، تجارب و مسایل مالی‌ آنها- آگاه باشند.»

دارایی ها و سرمایه های ترامپ شامل کسب و کارهای متعددی است از مستغلات گرفته تا زمین‌های گلف، هتل و … بر اساس گزارش نیویورک تایمز بسیاری از کسب و کارهای اصلی ترامپ از جمله زمین‌های گلف او در اظهارنامه مالیاتی اعلام زیان کرده اند و این به کاهش مالیات ترامپ کمک کرده است.نیویورک تایمز همچنین در بخش هایی از این گزارش ادعا کرده است که ترامپ صدها میلیون‌ها دلار بدهی دارد که خودش شخصا آن‌ها را ضمانت کرده و مهلت پرداخت آن ها نیز به زودی سر می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید