صبور باش عزیزم سهامداری کن!

0

دوباره یک روز قرمز دیگر را در بورس شاهد بودیم و بورسی های توئیتر، واکنش های جالبی را به این ریزش بورس داشتند.

امروز مورخه 6 مهرماه 1399 باز هم بورس نفس سهامداران را گرفت و تا لحظه نگارش این متن شاخص کل با اُفت بیش از 40 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 575 هزار و 485 واحدی سقوط کرد.

به گزارش نبض بورس، در روز قرمز بورس صدای فعالان بورسی فضای مجازی هم بلندتر از روزهای قبل شد و هر یک به نوبه خود با انتشار یک توئیت اعتراض خود را به وضع موجود و دستکاری بازار اعلام کردند.

صبور باش عزیزم سهامداری کن!

نیما آگاهی مشاور و مدرس سرمایه گذاری

ما همیشه بحران مدیریت رو داشتیم .چیزی که این نوبت این امر رو متفاوت کرده این هست که یک شاخص پیدا شده و صبح به صبح میزان اشتباه بودن یا درست بودن تصمیمات رو اندازه میگیره . قبلا همچین چیزی وجود نداشت. سخته که بخوایم سریع این پدیده رو درک کنیم. #بورس

سهیلا صالحی کارشناس ارشد مدیریت مالی

این وضعیت بازار، انتخابات سه تا رییس جمهور آتی آمریکا و 4 تا احتمال جنگ و چندتا اتفاق وحشتناک سیاسی و اقتصادی که شاید درآینده رخ بده و … رو پیشخور کرده دیگه!! نمیخواد درست بشه؟

محسن تقی نژاد تحلیلگر بازار سرمایه

منم که سهم تو هستم، مرا به کم مفروش/ صبور باش عزیزم سهامداری کن!

داوود بهرامی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه

خیلی از سهام از نظر قیمتی رسیدن به زمانیکه شاخص کل روی ۱ میلیون واحد یا حتی کمتر از این بود ولی مهندسین شاخص ساز اجازه ندادن بازار روند اصلاحی طبیعی خودش رو طی کنه و‌ واسه این به این روز افتاده وقتی خود سازمان بورس میشه مرکز دستکاری و فساد دیگه چه توقعی از بقیه باید داشت!

علی غلامرضایی تحلیلگر و فعال بازار سرمایه

ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس لغو شد. انواع مصوبات برای برگردوندن بازار به حالت قبل! اول جلو رشد بازارو با مصوبات و نامه‌های مختلف گرفتن و بعدش نه تنها همون مصوبات رو لغو کردن که چندتا هم گذاشتن روش تا جلو افت قیمتا گرفته بشه! تا وقتی سمت تقاضا تقویت نشه وضعیت همینه. #بورس

مهدی رباطی مدیرعامل و رییس هیات مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران

طبیعت بازار مالی است چه در روند مثبت و چه منفی وجود ساختارهای کارامد و سیاستگذاران متخصص در مدیریت بورس‌ها کمک می‌کند تا این بیش واکنش‌ها سریعتر گذر کرده و مارکت به تعادل برسد در ایران بدلیل نبود یا ضعف این عوامل بیش‌واکنش + یا – بورس بسیار دیر متعادل می‌شود. به کرات هم گفته شد چه اقداماتی به سرعت تعادل کمک می‌کند و تصمیماتی مانند تزریق از صندوق توسعه، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های پی‌در‌پی و.. کمکی به بازار نخواهد کرد اگر خودمان نمی‌توانیم از تجربیات کشورهای توسعه یافته در زمینه مالی میتوانیم استفاده کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید