اظهارات مهم خسرو حیدری درباره مجیدی، سعادتمند و نامجو مطلق

0

مدافع راست پیشین استقلال معتقد است تمام تنشی که طی هفته‌های اخیر در این تیم به وجود آمده، درنهایت به ضرر هواداران تمام می‌شود.

به گزارش نبض بیمه، پس از پایان دیدار حساس دو تیم استقلال ایران و الاهلی عربستان که با برتری مطلق آبی پوشان و صعود این تیم در جمع ۱۶ تیم برتر آسیا همراه شد با خسرو حیدری مدافع راست و محبوب سال‌های نه‌چندان دور استقلال گفتگوی مفصلی انجام دادیم و از او که نقش بارزی در حفظ ترکیب این فصل استقلال داشت، سؤالاتی را مطرح کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

بازی را دیدید؛ لطفا احساس و نظرتان در خصوص این دیدار و حضور مجید نامجومطلق به‌عنوان سرمربی بفرمایید.حیدری: فکر کنم بعد از آن حواشی که برای باشگاه استقلال رخ داد و تغییراتی که در کادر فنی استقلال به وجود آمد و در عین حال جام حذفی را هم از دست دادند اکثر هواداران ناراحت بودند و چشم و دلشان به گرفتن نتیجه در بازی های آسیایی بود.
به هر حال خیلی از پیشکسوتان قصد داشتند با حضور در کادر فنی به استقلال کمک کنند، اما من فکر می کنم بهترین گزینه ممکن خود آقای نامجو مطلق بود که سالهای زیادی برای استقلال افتخار آفرینی کرده که واقعا تا به امروز هم جواب داده است. ایشان هم روی تیم شناخت خوبی داشتند و هم اینکه از دانش بسیار خوبی برخوردار هستند.

در خصوص فصل نقل و انتقالات و اینکه ترکیب این فصل بر خلاف سال های گذشته حفظ شد که شما هم تا حدی در این مسئله نقش داشتید نظرتان چیست؟

حیدری: بعد از بازی فینال جام حذفی یک سری از بازیکنان قراردادشان تمام شده بود و بخشی دیگر از آنها مقداری از مطالباتشان باقی مانده بود. من با اکثر بچه ها در تماس بودم مخصوصا با وریا غفوری. دوست داشتم به عنوان یک استقلالی اگر کمکی از دستم برآید برای تیمم انجام دهم. در قراردادِ وریا سعی کردم طی جلسه ای با آقای سعادتمند یکسری از مشکلاتی که در قراردادش بود، بر طرف کنیم و در آخر منجر به تمدید قراردادش شد. به نظر من او رهبر و کاپیتان تیم است و به همین جهت از آقای سعادتمند خواستم که قرارداد او را یکسال دیگر تمدید کند. البته ما با هم رفیق هستیم و به نوعی خیالم از سمت راست راحت شد. اما در خصوص سایر بچه ها باید بگویم، نه به شکل جلسه، بلکه از آنها خواستم اگر می توانند قراردادشان را تمدید کنند و در استقلال بمانند حتی علی کریمی که دستش هم درد نکند که به تیم اضافه شد. من معتقدم بخش زیادی از موفقیت تیم در این دو بازی اخیر به خاطر بازی خوب علی کریمی و رهبری وریا بود که به خوبی از پس آن بر آمدند. من حس می کنم همدلی خیلی خوبی در این تیم به وجود آمده است و خودشان هم می خواستند که تیم بالا برود. استقلال واقعا جام حذفی را مفت از دست داد که ناشی از حاشیه هایی بود که به تیم ضربه زد اما خدا را شکر این دو بازی بسیار خوب بوده است. شرایط حال حاضر به علت اینکه بچه ها در ایران نیستند به خوبی می توانند روی تمریناتشان متمرکز شوند و فقط به بازی کردن فکر کنند. واقعا این اردوی آماده سازی بسیار خوبی بود و انشاءالله بتوانند ادامه راه را به همین خوبی پیش ببرند که انصافا قهرمانی دور از دسترس نیست هر چند شاید تصور کنید که این صحبت من خیلی رویا پردازانه است اما با توجه به همین همدلی که من در بچه ها می بینیم آنها می توانند با رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا دل صاحبان اصلی این باشگاه که همان هواداران باشند، خوشحال کنند.

* آیا با توجه به این موضوع که از شما خواسته شده بود در کادر فنی و رهبری تیم حضور داشته باشید آیا در آینده قصد این کار را دارید؟

حیدری: همانطور که گفتید یک سری صحبت هایی با من در این خصوص شده بود و مشخصا آقای سعادتمند از من خواسته بود که رئیس کمیته استعداد یابی استقلال در ایران باشم، اما من از ایشان خواستم که اجازه دهد در سال های آینده این دعوت را بپذیرم، ضمن اینکه قرار بود برای گرفتن مدرک A به هلند بروم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این کلاس ها لغو شد اما ظرف ماه های آینده به دنبال این هستم که درکلاس مربیگری A آسیا شرکت کنم و مدارک مربیگری ام را کامل کنم.

من معتقدم به خاطر علاقه مردم به استراماچونی فعلا پذیرفتن مربیگری در استقلال بسیار سخت است، البته من با همه بچه ها دوست هستم و واقعا مخالفتی هم با این درخواست نداشتم اما همواره در همه این سال ها نشان داده ام که دلم نمی خواهد به هر قیمتی روی نیمکت استقلال حضور پیدا کنم. دوست دارم دوران مربیگری را به طور کامل طی کنم و سپس به عنوان یک دستیارِ مربی خارجی و یا یک مربی خوب ایرانی کارم را پی بگیرم و تجربه اندوزی کنم. در حال حاضر هم با تمام بچه های استقلال در تماس هستم و سعی می کنم تجربیاتم را در طول این چند سال در اختیارشان قرار دهم. من فکر می کنم در فصل آینده کمترین مطالبه هواداران کسب عنوان قهرمانی است که با حفظ شاکله تیم که آقای سعادتمند بدون سرو صدا و بر خلاف مدیران قبلی که در حال ترکاندن بمب بودند اینکار را به خوبی به سرانجام رساند و در همین بازی امروز هم که برنده شدیم و از گروه صعود کردیم یکی از دلایل آن همین تلاش های آقای سعادتمند بود. واقعا جا دارد از آقای نامجو مطلق هم تشکر ویژه ای داشته باشیم که در این شرایط مسئولیت تیم را پذیرفتند و فکر می کنم کمتر کسی این کار را انجام می داد. من معتقدم در همین مدت سعادتمند با حفظ تمام بازیکنان و خرید چند بازیکنِ آِینده دار توانست کارهای بزرگی را انجام دهد.

* با توجه به پستی که در اینستاگرام منتشر کردی جزو معدود افرادی بودی که نسبت به رفتن فرهاد مجیدی تا حدی موضع گرفتی. نظرت درخصوص شکل رفتن فرهاد چیست؟

حیدری: کلا حواشی زیادی حول و حوش استقلال بوده است که همیشه بیشترین لطمه را از این حواشی هواداران خوردند. به هر حال هر کسی از منِ خسرو حیدری گرفته تا فرهاد مجیدی به دنبال تامین منافع خودمان هستیم، اما این هواداران همیشه در سرما و گرما و بی پولی های حمایتشان را از استقلال قطع نکردند. البته فرهاد چندین سال هم اتاقی من بود و دوست خوب من است. بعد از پیروزی در دربی از او خواستم که در تصمیمش تجدید نظر کند و با وجود دلخوری که از سفر سعادتمند به ایتالیا داشت به خاطر طرفداران برگردد و بعد از بازی فینال حذفی خداحافظی کند. همانطور هم که دیدید تیمی که در ۳۰ دقیقه اول بازی سه گل می خورد مشخص است که از لحاظ روحی و روانی مشکل دارد و در نهایت آن دیدار را واگذار کردیم، درحالی که واقعا در این فصل حق هواداران ما یک جام بود، ولی متاسفانه جام حذفی را از دست دادیم و بازهم این تنش بین سعادتمند و مجیدی، دودش به چشم هوادار رفت.

خود من هنگامی که در حین خداحافظی از فوتبال با لباس استقلال گریه می کردم خیلی ها تصور می کردند که ناراحتی من از این بابت است که نمی توانم فوتبال بازی کنم در شرایطی که من چه در تیم ملی و استقلال حدود ۱۰ تا ۱۲ سال بازی کردم کمبودی از این بابت نداشتم. البته پیشنهاد هم از تراکتور داشتم. اما اشک هایم به این خاطر بود که در مستطیل سبز دیگر نمی توانم با تماشاگران ارتباط برقرار کنم. اما قطعا امثال من یا مجتبی جباری در نهایت در این تیم فعالیت خواهند داشت. همه چیز هواداران هستند و من هر چه دارم از صدقه سر همین هواداران است و من اگر بعد از استقلال به تیم دیگری نرفتم، هم به خاطر دل خودم بوده و هم به این خاطر بوده که دوست نداشتم هواداران من را با لباس تیم دیگری ببینند البته با احترام به تمام تیمها. وقتی که از نوجوانان تا آخر فوتبالت لباس یک تیم را بر تن می کنید دوست دارید با همان لباس هم خداحافظی کنید و از این بابت خدا را شاکرم و در هر جایی باشم قلبم برای استقلال می تپد. شاید اگر استراماچونی از ایران نمی رفت دوست داشتم در کنار ایشان به عنوان کمک باشم اما ناگهان اوضاع تغییر کرد و او پیش از بازی مقابل پیکان ایران را ترک کرد و من هم وظیفه خودم دیدم که به رختکن بروم و به بچه ها روحیه بدهم تا این هوادار آسیب نبیند. اما امسال امیدوارم هر کسی که هدایت تیم را بر عهده می گیرد این تیم موفق شود.

* بخشی از هواداران استقلال به علت اینکه قراردادی با آقای استراماچونی بسته نشد و در نهایت یک جام برای استقلال از دست رفت سفر او را به ایتالیا اشتباه قلمداد می کنند. آیا موافق نیستید که ایشان دچار اشتباه شد؟

حیدری: من در جریان ریز ماجرا نیستم اما به گفته خودشان طبق مصوبه هیئت مدیره به این سفر رفتند. من فکر می کنم این یک چیز طبیعی باشد. برای مثال یوپ هاینکس سرمربی بایرن مونیخ که موفق به کسب سه گانه همراه با این تیم شد پیش از پایان فصل، خبر ورود گواردیولا از سوی سایت رسمی باشگاه اعلام شد. البته اینگونه موارد بیشتر در قاره اروپا جا افتاده است و هنوز در ایران جا نیفتاده. امکان دارد که تصمیم برای این سفر اشتباه بود. من نه طرف آقای سعادتمند هستم و نه آقای مجیدی و همیشه نگاهم به هواداران است. حرف حقی هم اگر باشد می زنم حتی اگر به ضررم تمام شود و اینکه فقط می توانیم بگوییم این هواداران هستند که آسیب دیده اند. به هر حال اتفاقاتی بود که به ضرر خانواده استقلال بوده و توانی هم برای بازگشت به عقب وجود ندارد.

* شما فکر می کنید علی رغم اینکه صحبت هایی در خصوص آمدن الکس نوری می شود شما فکر می‌کنید چه کسی می تواند سرمربی فصل آینده استقلال باشد؟

حیدری: ما ابتدا باید ببینیم که در بازی آسیایی استقلال چه نتیجه ای را می گیرد. الان که نامجو مطلق همه را به نوعی سورپرایز کرده است البته به یک یا دو باری تنها نمی شود بسنده کرد مخصوصا که بازی های پر است از فراز و نشیب و حاشیه های گوناگون. البته خود فرهاد هم نتایج خوبی گرفت اما فراموش نکنید که هواداران از استقلال انتظار دارند که کسی که وظیفه سرمربیگری استقلال را می پذیرد، این تیم را قهرمان کند و همواره در استقلال و پرسپولیس همیشه مربیان تحت فشار بودند و به نظر من هر کسی که مربی استقلال می شود کارش خیلی خیلی سخت است چون با میلیونها هوادار سروکار دارد.

* درباره اینکه هر کسی بیاید باز هم با استراماچونی مقایسه می شود چه نظری دارید؟حیدری: من معتقدم که دیگر نباید به استراماچونی فکر کرد، چون حضور ایشان روی نیمکت استقلال منتفی شده است. البته اگر آقای مجیدی را با آقای استراماچونی قیاس می کردند به این خاطر بود که هر دو در یک فصل هدایت استقلال را بر عهده گرفتند. اما دیگر ما باید او را تمام شده بدانیم و او دیگر به خاطره ها پیوسته است هرچند خاطرات بسیار خوبی را رقم زد. من شخصا معتقدم او اگر از استقلال نمی رفت ما هم در جام حذفی و لیگ برتر قهرمان می شدیم و در آسیا هم می توانستیم به قهرمانی فکر کنیم ولی خیلی از عوامل دست به دست هم داد تا او از استقلال برود. خیلی از عوامل که خود مردم هم می دانند دست به دست هم داد که وی در استقلال ماندنی نشود. اما حالا با مقایسه او و دامن زدن به بازگشتش تنها به خودمان آسیب می رسانیم و اگر می خواهیم که خانواده استقلال موفق باشد باید هر کسی که می آید او را بپذیریم. من واقعا نمی دانم چه کسی سرمربی خواهد شد، شاید هم خود آقای نامجو مطلق سرمربی استقلال در فصل آینده شود ولی هر کسی باشد باید حمایت شود تا این تیم خوبی که با این نفرات در اختیار داریم بتواند موفق شود. من خودم شخصا فکر می کنم این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد و انشاءالله یک سال خوب برای باشگاه استقلال رقم بخورد.

منبع: ورزش سه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید