دستاورد ثبات و آرامش؛ نوید سود حداقل سه برابری برای بیمه ملت در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با ۱۴۰۰

0

به همت مدیران، کارکنان و شبکه فروش شرکت بیمه ملت رقم پرتفوی مربوط به بودجه‌ی سال 1401 شرکت به صورت کامل محقق شد و با توجه به اینکه در این بازه زمانی برخی پرتفوهای زیان‌ده بیمه ملت از سبد بیمه‌ای شرکت خارج شد، لذا سود حداقل سه برابری را نسبت به سال گذشته تجربه خواهیم کرد.

به گزارش نبض بیمه به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، آخرین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران شرکت در سال 1401 با حضور علیرضا یزدان‌دوست مدیرعامل، داود قاسم‌پور دیزجی رئیس هیئت‌مدیره، محمدتقی چراغی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره، مهدی کشاورز بهادری عضو و دبیرهیئت مدیره، ابراهیم نوروزی عضو هیئت مدیره به همراه معاونان و مدیران بیمه ملت به منظور بررسی عملکرد شرکت در سال جاری و بررسی برخی برنامه‎های پیش‎رو در سال آینده برگزار شد.

مدیرعامل بیمه ملت در این نشست عنوان کرد: امیدوارم جلسات هم‎اندیشی در راستای تبیین استراتژی‌‎های کلان مورد نظر شرکت در سال پیش‎رو به صورت مستمر برگزار شود.

وی با اشاره به برخی فراز و نشیب‌های سال جاری در شرکت اظهار کرد: خوشبختانه در سالی که گذشت انسجام قابل قبولی در سطوح مختلف شرکت شکل گرفت و توانستیم پس از فراز و فرودهای مختلف به وضعیت با ثباتی دست یابیم و در همین راستا به دنبال این هستیم تا در سال 1402 به صورت منسجم‎تر و براساس برنامه ای دقیق‎تر پیش برویم.

یزدان‎دوست با اشاره به هم‎افزایی و همکاری صمیمانه بین واحدهای مختلف شرکت تصریح کرد: در سال‌جاری زمان کافی برای انجام بسیاری از امور را در اختیار نداشتیم و در اصل فقط در 6 ماهه دوم سال توانستیم به برنامه‌های مورد ‎نظر خود بپردازیم. امیدواریم تا در سال آینده بتوانیم با یک برنامه‌ریزی 12 ماهه، دقیق و به صورت چهار فصلی تمام حوزه‌های مدیریتی را رصد نموده و امور را به پیش ببریم تا حاصل این عملکرد را در انتهای سال شاهد باشیم.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به حذف خودخواسته برخی پرتفوی‎های زیان‌ده گفت: علی رغم مشکلاتی که در این بخش وجود داشت و بخش عمده الحاقیه‎های برگشتی که در اصل باید در سال 1400 صادر می‎شد اما این اتفاق در سال 1401 رخ داد، خوشبختانه جمع پرتفوی ما در سال 1401 از سال گذشته بیشتر خواهد شد و رشد قابل قبولی را تجربه نمودیم.

وی افزود: از سوی دیگر جمع پرتفوی‎های زیان‎ده و الحاقیه‎های برگشتی در سال جاری حدودا بالغ بر 500 میلیارد تومان بود که خوشبختانه به همت کارکنان شرکت هم پرتفوی برنامه ریزی شده به صورت کامل محقق شد و هم اینکه سود حداقل سه برابری را نسبت به سال گذشته تجربه خواهیم کرد. این مسئله نشان از تلاش و کوشش صادقانه مجموعه دارد. همه این دستاوردها حاصل همکاری سهامداران ارجمند و هیئت مدیره محترم، مدیران، کارکنان و شبکه فروش شرکت است.

یزدان دوست با بیان اینکه در پی آن هستیم تا در ابتدای سال 1402 ضمن برگزاری جلسات مختلف و کاربردی، برنامه‌های پیش‎روی شرکت را با دقت تبیین کنیم، تصریح کرد: به همین منظور باید به شدت به دنبال رفع مسائل چالش برانگیز موجود در مجموعه همچون بازیافت خسارت‎ها باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر باید یک بسیج عمومی در شرکت ایجاد کنیم تا به پرتفوی مورد نظر در بودجه سال آینده دست یابیم. رقم مشخص شده در این راستا بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان است. لذا باید تلاش مجموعه افزایش یابد تا در پایان سال آینده به همه اهداف شرکت برسیم.

در ادامه این مراسم داود قاسم‎پور دیزجی، رئیس هیئت مدیره بیمه ملت نیز عنوان کرد: هم‎دلی ایجاد شده در هیات مدیره شرکت منشأ خدمات بسیاری شد.

وی افزود: در چند ماهه ابتدایی سال جاری و در دورانی که می‎توان به آن دوران گذر نیز گفت، مشکلات و چالش‌های بسیاری در شرکت رخ داد اما خوشبختانه به دلیل حمایت‌های صورت گرفته از سوی سهامداران ارجمند و هیئت مدیره محترم آرامش و ثبات در سطوح مختلف شرکت شکل گرفته است.

رئیس هیئت مدیره بیمه ملت اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با اتخاذ تدابیری در بخش مدیریتی و تلاش کارکنان و شبکه فروش به اهداف از پیش تعیین شده در سال 1402 دست یابیم.

تحقق بودجه سال 1402 دست یافتنی است

محمد تقی چراغی، نائب رئیس هیئت مدیره بیمه ملت در این نشست با اشاره به فعالیت شرکت در هفت ماه گذشته، عنوان کرد: انسجام و یکپارچگی موجود در هیئت مدیره باعث شد تا حمایت‎های لازم از فعالیت شرکت و مدیریت مجموعه انجام شود.

وی همچنین با اشاره به بودجه مشخص شده در سال 1402 افزود: با توجه به فعالیت و عملکرد شرکت در سال 1401 تحقق بودجه سال آینده دست یافتنی است. از سوی دیگر هماهنگی ایجاد شده در سال جاری به تحقق برنامه‎های مشخص شده برای سال آتی کمک شایانی خواهد کرد.

چراغی با بیان اینکه در بخش زیرساخت‎های شرکت کمبودهایی وجود دارد، گفت: این موضوع باید با دقت و جدیت بیشتری بررسی و رفع شود.

به دنبال پرتفوی سودآور باشیم

در ادامه این نشست ابراهیم نوروزی، عضو هیئت مدیره بیمه ملت ابراز کرد: بودجه بیمه ملت بر اساس عملکرد شرکت در سال‌جاری سهم قابل قبولی از کل بازار صنعت بیمه را شامل می‎شود. در همین راستا به دلیل تورم موجود در بازار همین مقدار درصد در سال آینده نیز تکرار خواهد شد. البته امیدواریم در پی هماهنگی‎های ایجاد شده در بخش‎های مختلف شرکت، رقمی فراتر از بودجه ابلاغ شده برای سال آینده محقق شود.

وی با بیان اینکه باید به دنبال جذب پرتفوی سودآور باشیم، گفت: نگاه ما به موضوعات مختلف باید نگاهی سودآور باشد. در همین راستا باید به اصلاح فرآیندهای داخلی نیز توجه لازم را داشته باشیم. بیمه ملت در این خصوص نیازمند جدیت بیشتری است. ما باید در حوزه ستادی برنامه‎ریزی دقیقی انجام دهیم و با توسعه شبکه فروش، مسئولیت را به واحدهای اجرایی تفویض کنیم و واحدهای ستادی بر عملکرد زیرمجموعه‎ها به منظور کنترل هزینه‌ها و ضریب خسارت‎ها نظارت داشته باشند. به طور حتم این روند، سودآوری مجموعه را افزایش خواهد داد.

شفافیت مالی در دستور کار است

مهدی کشاورز بهادری، عضو و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت نیز در این نشست عنوان کرد: تحقق بودجه سال 1401 بر اساس پیش‎فرض‎هایی که در ابتدای سال‌جاری به وجود آمد، دستخوش تغییراتی شد و بنابر استراتژی هیئت مدیره که سودآوری شرکت را ملاک اصلی در نظر داشتند، این عدد تعدیل شد.

وی افزود: یکی از نکات مهم و قابل توجهی که در این دوره در دستور کار هیئت مدیره شرکت بیمه ملت قرار دارد، بحث شفافیت مالی است. خوشبختانه در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داده و بر همین اساس بیمه ملت به دلیل شفافیت مالی در فرآیندهای بیمه‌گری، برای نخستین بار برنده جایزه ملی مدیریت مالی ایران شد که همین موفقیت نشان می‎دهد در این خصوص فعالیت‎های بسیار مؤثری انجام شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید