چرا داشتن بیمه بدنه مهم است؟

0

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: در تصادفات خسارتی تا بیست میلیون تومان نیاز به کروکی نیست و بالای این مبلغ نیاز به کروکی دارد.

به گزارش نبض بیمه-سرهنگ احسان مومنى در این رابطه اظهار کرد: حوادث طبیعی جز تصادفات نیستند و از اسم آنها مشخص است که جز حوادث طبیعی هستند .

وی افزود : حوادث طبیعی جز تصادفات نیستند که پلیس بخواهد برای آن کروکی تنظیم کند ولی در حوادث دستگاههای امدادی مانند آتش نشانی ، عوامل انتظامی وزارت راه و … حضور دارند و رانندگان می توانند صورت جلسه و گزارش از آنها تهیه و برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه نمایند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد : این موارد در صورت این است که خودرو دارای بیمه بدنه باشد وگزینه های مربوط به حوادث طبیعى مانند سیل و زلزله را انتخاب کرده باشند می توانند از بیمه بدنه خود استفاده کنند .

سرهنگ مومنی افزود : اگر راننده ای بیمه نداشته باشد پلیس کروکی خواهد کشید اما وسیله نقلیه می بایست به پارکینگ منتقلشود و مراحل قانونی انجام می شود .

سرهنگ مومنی گفت : برابر ماده ٨ قانون بیمه در تصادفات بحث خودروی متعارف و نامتعارف وجود دارد .

وی افزود : خودروی گران قیمت نامتعارف است و خودروی متعارف به خودرویی می گویند که مبلغ آن زیر ۵٠ درصد از دیه انسانباشد و بالای این مبلغ خودروی نامتعارف است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : افرادی که خودروی نامتعارف دارند حتما می بایست خودرویخود را بیمه بدنه نمایند.

سرهنگ مومنی افزود : بیمه بر اساس این قانون خسارت را بر اساس خودروی متعارف پرداخت می کند و مابقی را از بیمه بدنه خودراننده پرداخت می کند.

سرهنگ مومنی گفت : در تصادفات جرحی و فوتی مسلما نیاز به کروکی است .

وی افزود : در تصادفات خسارتی تا بیست میلیون تومان نیاز به کروکی نیست و بالای این مبلغ نیاز به کروکی دارد و این مبلغ مربوط به امسال است و اگر سال اینده مبلغ دیه افزایش پیدا کند این بیست میلیون نیز افزایش پیدا خواهد کرد .

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در تصادفاتی که علت حادثه مشخص نباشد و رانندگان بایکدیگر اختلاف نظر داشته باشند نیاز به کروکی می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید