ضرورت متناسب سازی حقوق بازنشستگان قبل از تعیین افزایش حقوق

0

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی قبل از تعیین افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال شود.

به گزارش نبض بیمه، محمد اسدی با بیان این مطلب افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی مطالبه قانونی و بر زمین مانده‌ای بود که پس از گذشت چندین سال اجرایی شد.

وی در ادامه گفت: سازمان تأمین اجتماعی در اجرای بند (ب) ماده (۱۲) قانون برنامه ششم توسعه در دو مرحله متناسب سازی را اجرا کرد که از طریق آن ۷۵ درصد اعاده سطح نسبت به زمان برقراری مستمری محقق شد. بنابراین سازمان تأمین اجتماعی باید با اتخاذ تمهیدات لازم ۲۵ درصد باقی مانده آن را اجرایی کند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور در پاسخ به زمان اجرای این قانون گفت: طبیعی است بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی انتظار دارند تا قبل از آغاز جلسات شورای عالی کار و به تبع آن تعیین میزان افزایش سنواتی حقوق شاهد اجرای ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی باشند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: در روزهای گذشته همزمان با انجام امور مربوط به انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران از پیگیری اجرای متناسب سازی حقوق غافل نبودیم و انشاالله تا قبل از به سرانجام رسیدن جلسات مربوط به افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان شاهد اجرای ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی خواهیم بود.

وی اجرای این مهم را مطالبه به حق بازنشستگان و مستمری بگیران دانست و افزود: آحاد بازنشستگان و مستمری بگیران خواستار تسریع در کامل شدن متناسب سازی حقوق هستند و خوشبختانه مسئولان سازمان تأمین اجتماعی نیز در چارچوب تحقق عدالت و کاهش شکاف معیشتی و همچنین رفع تبعیض در پرداخت‌ها میان مستمری بگیران سایر صندوقهای بازنشستگی به آن اذعان دارند.

اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود ناترازی میان منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی واقعیتی انکار ناپذیر است که ریشه در اقدامات گذشته دارد بی توجهی به استقلال مالی و اداری این سازمان که بر خلاف سایر صندوقهای بازنشستگی از ردیف‌های بودجه برخوردار نیست و از درآمدهای عمومی کشور ارتزاق نمی‌کند و متأسفانه علاوه بر تحمیل قوانین و مصوبات مغایر با سازوکارهای بیمه، ای بار مالی بدهی‌های انباشته شده دولت در سنوات گذشته را نیز به دوش کشد سطوح کمی و کیفی خدمات و تعهدات آن را تحت تأثیر قرار داده و این امر بازنشستگان و مستمری بگیران را به عنوان شرکای اصلی سازمان تأمین اجتماعی نگران کرده است.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور همچنین گفت: ۲ مرحله از متناسب سازی که انجام شد به پشتوانه پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بود و طبق اظهارات مسئولان سازمان برای اجرای ۲۵ درصد باقی مانده نیازمند تأمین اعتبار. هستند با این وجود ما انتظار داریم تا قبل از مشخص شدن افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان شاهد اجرای باقیمانده متناسب سازی باشیم. خوشبختانه رئیس جمهور محترم دستور تسریع در پرداخت دیون سازمان تأمین اجتماعی را صادر کرده اند و امیدواریم در اجرای تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و تا قبل از پایان سال با انجام تعهدات دولت نقدینگی لازم برای اعمال متناسب سازی تأمین شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته در واکنش به برخی از اظهار نظرها و مطالبی که در خصوص تأثیر افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان در نرخ تورم مطرح شده است: گفت این گونه مواضع غیر کارشناسی و فرافکنانه هستند و قابل اعتنا نیستند بازنشستگان و مستمری بگیران بویژه حداقل بگیران قربانیان اصلی افزایش تورم و تکانه‌های اقتصادی هستند و نباید تاوان برخی سو مدیریت‌ها را در زمینه ناتوانی در کنترل هزینه‌ها و افزایش نرخ تورم رشد تصاعدی قیمتها افزایش قیمت کالاهای اساسی و نوسانات مختلف بپردازند.

منبع/مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید