تاثیری که ابلاغیه جدید دیروز بورس می‌گذارد

0
پیش بینی بورس امروز | سیگنال جدید

پیش بینی بورس امروز | سیگنال جدید

با توجه به حجم و ارزش معاملات در روز گذشته، به نظر میرسد امروز را می‌توان شاهد سیگنال‌های جدید دیگری از روند دادوستدها در بازار بود.

91009:دنیای بورس | حجم و ارزش معاملات دیروز به نسبت روزهای گذشته بهتر بود.  این مسئله را اگر در کنار جمع شدن صف فروش نمادهایی همچون «خودرو» قرار دهیم و این نکته را هم مدنظر قرار دهیم که اغلب خریدهای روز گذشته توسط حقیقی‌ها بوده است، به این نتیجه می رسیم که امروز روند بازار می تواند به سمت سبزپوش شدن شدن حرکت کند.

طبق اطلاعیه روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران، ارسال سفارش فروش به ارزش کمتر از 500 هزار تومان تنها در شرایطی مجاز است که کل دارایی سهامدار طی یک سفارش ارسال شود در غیر اینصورت تخلف بوده و کد معاملات فرد متخلف مسدود خواهد شد. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شده است که سفارش های فروش نمایشی و در تعداد اندک در سامانه معاملات ثبت میشد تا به نوعی بیانگر افزایش جو فروش در بازار باشد. با توجه به این مساله از امروز شاهد کاهش سفارش های فروش خرد خواهیم بود.

از ابتدای این هفته اخبار مربوط به تحریم های جدید آمریکا و تلاش این کشور برای فعال سازی مکانیزم ماشه، روند بازار را دستخوش تغییر کرده بود و حالا با گذشت چند روز به نظر می رسد پتانسیل جوسازی این خبر در حال فروکش کردن است. به غیر از این اطلاعیه‌ای که روز گذشته در رابطه با غیرمجاز بودن ارسال سفارش فروش با ارزش کمتر از 500 هزار تومان اعلام شد، خبر مهم دیگری نشده است.

با توجه به این موضوع آن چیزی که روند بازار امروز را مشخص خواهد کرد، تصمیم خریداران و فروشندگان خواهد بود. اگر قدرت کسانی که فکر می کنند خرید نمادهای مختلف در این محدوده به صرفه است، بر قدرت فروشندگان که قصد نقدکردن سبدسهام خود را بدارند، غلبه کند روند بازار امروز صعودی خواهد بود.

بررسی روند معاملات در هفته های اخیر نشان می دهد همیشه دقایقی بعد از شروع معاملات، موج سنگین عرضه ها شروع خواهد شد. امروز نیز اگر بازار بتواند در برابر این موج یا موج های فروش چیره شود، انتظار می رود در ادامه بازار از حالت تعادل به سمت سبز شدن پیش برود.

قیمت دلار در بازار آزاد در محدوده 27 هزار تومان و هر قطعه سکه طرح جدید در کانال 13 میلیون تومان در حال نوسان است. بازارهای جهانی نیز در معاملات شب گذشته با افت مختصری همراه بوده است به نحوی که هر بشکه نفت برنت به محدود 41 دلار بازگشته است و اونس طلا نیز کانال 1900 دلار را بار دیگر از دست داده است. اغلب فلزات پایه نیز با افت مختصر همراه بوده اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید