کمبود آنتی‌بیوتیک‌ کودکان در ۲۰۹ داروخانه کردستان

0

بازرسان معاونت غذا و دارو با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر و اداره کل تعزیرات از ۲۰۹ داروخانه بخش خصوصی استان بازدید و مشکلات کمبود آنتی بیوتیک کودکان را بررسی کردند.

 هومن قصری شامگاه روز گذشته در چهاردهمین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در سنندج، ضمن قدردانی از تلاش ادارات و سازمان های همکار برای تامین داروهای مورد نیاز در استان، افزود: این بازدیدها با هدف بهبود وضعیت کمبود آنتی بیوتیک های اطفال به عمل آمد و با هماهنگی های صورت گرفته مشکلات شناسایی شده، کاهش یا حذف شد.

وی با اشاره به پرداخت مساعدت های مالی به بیماران خاص، مزمن و سخت درمان از سوی دانشگاه، اضافه کرد: با توجه به ابلاغیه‌ سازمان غذا و داروی کشور از ۱۶ آذر امسال، محل پرداخت این مساعدت‌ها، سازمان بیمه سلامت خواهد بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آینده ای امیدبخش را در استان ترسیم می کند.

قصری ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک با تاسیس و راه‌اندازی کارخانه سرم سازی در استان، شاهد تحول صنعت داروسازی استان و اشتغال زایی در این حوزه خواهیم بود.

در این جلسه، پس از بحث، بررسی و اظهار نظر حاضران، تصمیمات متناسب با بهبود وضعیت و رفع مشکلات احتمالی مرتبط با حوزه دارویی در استان اتخاذ شد.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید