سردرگمی بازنشستگان درخصوص سهم پرداختی بیمه تکمیلی

0

اعلام نکردن سهم پرداختی تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی باعث سردرگمی بازنشستگان شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛در حالی قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از اول آذر ماه امسال آغاز شده است که هنوز سهم سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت سرانه حق بیمه در قالب بیمه تکمیلی بازنشستگان مشخص نشده است.

قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از طریق کانون عالی بازنشستگان این سازمان با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در ابتدای آذر ماه امسال به امضاء رسید.

براساس این قرارداد، مراکز درمانی، بیمارستانی و… طرف قرارداد با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافط موظفند براساس توافق صورت گرفته با کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان این سازمان خدمات درمانی ارائه کنند.

قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای بازه زمانی آذر ماه ۱۴۰۱ تا آذر ماه ۱۴۰۲ با بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در نظر گرفته شده است و بر اساس این قرارداد، حق بیمه پرداختی از جانب بازنشستگان در قالب بیمه تکمیلی از ۹۱ هزار تومان در سال گذشته به ۲۰۵ هزار تومان در سال جاری افزایش یافت.

همچنین بر همین اساس اعمال جراحی به سقف ۷۵ میلیون تومان در قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان با شرکت آتیه‌سازان حافظ رسیده است به طوری که سال گذشته این رقم  ۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

سازمان تأمین اجتماعی در قرارداد سال گذشته بیمه تکمیلی آتیه با کانون عالی بازنشستگان، ۵۰ درصد از حق بیمه تعیین شده را برای هر یک از بازنشستگان را پرداخت می‌کرد اما تا به امروز مشخص نیست که سازمان تأمین اجتماعی چه میزان از این حق بیمه را تعهد خواهد کرد؟

علی دهقان کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز  از سهم سازمان تأمین اجتماعی در قالب بیمه تکمیلی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: علی‌رغم رایزنی‌های صورت گرفته با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هنوز سهم سازمان در خصوص حق بیمه تکمیلی مشخص نشده است.

این در حالیست که بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی همچنان در انتظار اعلام سهم سازمان تأمین اجتماعی در قالب بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ هستند که در این زمینه هنوز تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی نکرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید