رفع محدودیت‌های مالی برای پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی

0

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: رفع محدودیت‌های مالی برای پوشش بیمه‌ای «کارگران ساختمانی» با اصلاح قانون انجام میشود.

به گزارش نبض بیمه،  میرهاشم موسوی ضمن تقدیر از همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: با پیگیری و تعامل مثبتی که در دو سال گذشته بین سازمان تأمین‌اجتماعی و مجلس شورای اسلامی به‌ویژه هیئت رئیسه و کمیسیون اجتماعی در زمینه اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی صورت گرفت، ۶ آذر اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و امیدواریم بتوانیم با این مصوبه، کارگران ساختمانی را که منتظر این مصوبه بودند، تحت‌پوشش بیمه قرار دهیم.

موسوی گفت: قبل از این اصلاح در حوزه بیمه کارگران ساختمانی، حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان کسری منابع سهم کارفرمایی داشتیم که باعث شده بود فشاری بر بقیه بخش‌های صندوق داشته باشیم و بخشی از کارگران ساختمانی نیز از خدمات تأمین‌اجتماعی برخوردار نمی‌شدند. درحال حاضر حدود ۷۴۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی هستند. بعد از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ قانون مصوب مجلس، طی ماه‌های آینده آئین‌نامه اجرایی آن توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور تهیه خواهد شد و امیدواریم همه این افراد را تحت‌پوشش قرار دهیم و با بهره‌مندی از بیمه تأمین‌اجتماعی، تمامی کارگران ساختمانی نسبت به آینده خود امیدوارتر باشند و دغدغه آنان برطرف شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: از بین کارگران ساختمانی تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، تاکنون ۴۶ هزار نفر بازنشسته و بیش از ۶ هزار نفر ازکارافتاده شده‌اند و از تعهدات مربوطه استفاده می‌کنند؛ همچنین ۱۵ هزار نفر نیز به‌عنوان بازماندگان کارگران متوفی از سازمان تأمین‌اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند. همه مزایای سازمان تأمین‌اجتماعی همچون سایر اقشار تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی به این افراد ارائه می‌شود.

موسوی همچنین گفت: براساس قانون کارگران ساختمانی که در سال ۵۲ به تصویب رسیده است، تمامی کارگران ساختمانی در برابر حوادث ناشی از کار بیمه هستند و می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند. قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی زمینه توسعه خدمات به این عزیزان را فراهم کرده است. بعد از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ این مصوبه، تا سه ماه باید آئین‌نامه اجرایی آن تهیه شود و بعد از آن این قانون در سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید