شناساندن ظرفیت‌های بیمه‌ای به آحاد جامعه گرد مظلومیت را از چهره صنعت بیمه پاك خواهد كرد

0

صنعت بیمه، پیچیدگی‌های زیاد و منحصر به فردی دارد که بحث پرداخت خسارت و همچنین موضوع تامین مالی متناسب با وضعیت اقتصادی از مهم‌ترین ماموریت‌های آن به شمار می‌رود.
به گزارش نبض بیمه به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور در جمع فعالان صنعت بیمه استان گیلان با اعلام این مطلب افزود: نقش بی‌بدیل صنعت بیمه در دوره تحریم‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت بیمه در دهه اخیر است که جایگاه ارزشمند آن را در اقتصاد کلان کشور تثبیت کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به مظلومیت صنعت بیمه بر ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده و فرهنگ‌سازی در حوزه بیمه سخن گفت و اظهار داشت: شناخت بیشتر آحاد جامعه و مسئولان از ظرفیت‌های صنعت بیمه می‌تواند گرد مظلومیت را از چهره این صنعت پاک کند.
وی نقش فعال و حضور موثر صنعت بیمه در حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله را از افتخارات صنعت عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات مردم و چالش‌های اقتصادی از برنامه‌های راهبردی صنعت بیمه کشور است که این هدف‌گذاری با همدلی و همراهی همه فعالان بیمه و مسئولان و شرکت‌های بیمه محقق خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه در این راستا ابراز امیدواری کرد که با همراهی بیمه‌گران و هم‌افزایی نهادهای مرتبط، این صنعت در پیکره اقتصادی و اجتماعی کشور جایگاه مستحکم‌تری را به خود اختصاص دهد.
وی ارائه خدمات آسانتر به مردم را یکی از راه‌های پیشبرد اهداف صنعت بیمه دانست و افزود: جلب رضایت مردم و صیانت از حریم اعتماد آنان یکی از سرمایه‌های تمام‌نشدنی صنعت بیمه به شمار می آید.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش پایانی سخنان خود از مردمی‌کردن صنعت بیمه به عنوان راهکار مهم افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور نام برد و تلاش مضاعف بیمه‌گران را در گسترش خدمات و محصولات بیمه‌ای به خصوص در بخش های درمان و بیمه های زندگی خواستار شد.
مهندس بهزادپور با تشریح ابعاد گوناگون نظارتی در صنعت بیمه بر ضرورت روان‌سازی و تسهیل خدمات بیمه‌ای تاکید کرد و افزود: عرضه مستقیم خدمات به بیمه‌گذاران در سایه نظارت مستمر می تواند مشکلات نظیر نرخ‌شکنی‌ها را کاهش داده و اعتماد عمومی را تقویت کند.
مسئول ارشد نهاد ناظر صنعت بیمه با اشاره به شناخت ناکافی برخی از مسئولان از قابلیت‌های بیمه بر اهمیت ابهام‌زدایی از این صنعت تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست که به میزبانی شرکت بیمه پارسیان برگزار شد، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان گیلان و تنی چند از فعالان این صنعت نیز به طرح کاستی ها، مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید