افزایش 25 درصدی ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف در ایلام

0

مدیر مرکز بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی ایلام گفت: در شش ماه نخست امسال تا کنون با افزایش ۱۵ درصدی مردم ایلام برای ذخیره‌سازی خون بند ناف دل‌بندان خود روبرو بوده‌ایم.

معصومه بلوچی مدیر مرکز بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سلول‌های بنیادی جفت، سلول‌هایی نامیرا و با قدرت تکثیر فراوانی هستند، از همین رو محققان به این نتیجه رسیدند که از این منبع برای فراهم کردن درمان بیماری‌های صعب العلاج از سلول‌های بنیادی استفاده کنند.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال تا کنون شاهد افزایش ۱۵ درصدی مردم ایلام برای ذخیره‌سازی خون بند ناف دل‌بندان خود بوده‌ایم.

بلوچی ضمن اشاره به اینکه خون بندناف برای درمان بیماری‌های خونی فقط یکبار و در بیماری‌های عصبی از قبیل اوتیسم، فلج مغزی و بیماری‌های سیستم ایمنی با توجه به وزن و سن گیرنده و یکسری آیتم‌های دیگر تا ۲ بار هم قابل استفاده است گفت : این رویکرد مردمی نشان دهنده اعتماد مردم به خانواده بزرگ رویان جهاددانشگاهی و اهمیت پس انداز سلامتی با وجود مشکلات و مسائل مالی موجود در جامعه، است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی خون بندناف در بانک خصوصی و خانوادگی نمونه‌ها برای خود خانواده نگهداری می‌شود گفت: سلول های بنیادی درمان بیماری‌های خونی، نظیر انواع سرطان‌های خون، کم‌خونی‌های مادرزادی، تالاسمی، اوتیسم، فلج مغزی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و چند بیماری دیگر به کار گرفته می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید