۷۷ هزار کرمانشاهی مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند

0

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: نزدیک به ۲۵۴ هزار بیمه شده اصلی و ۷۷ هزار نفر مستمری‌بگیر در استان داریم که در مجموع ۷۷۰ هزار نفر از استان زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند.

اسکندر کاکایی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمانه بیمه‌گر در ایران اسلامی در حال فعالیت است

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه نزدیک به ۲۵۴ هزار بیمه شده اصلی و ۷۷ هزار نفر مستمری‌بگیر داریم که در مجموع ۷۷۰ هزار نفر از استان زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در راستای پوشش بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ بیمه خانوار ایرانی مطرح شده که تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی قرار گیرند و از مزایای بازنشستگی، فوت و بازماندگی و از کارافتادگی استفاده کنند. این موضوع سبب شده خیلی از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی با اشاره به افزایش ۳۸ درصد حقوق بازنشستگان و مستمربگیران و ۵۷ درصدی حداقل حقوقان، گفت: چند ماه از ابتدای سال بدهکار هستیم که از آبان ماه لیست ماب‌التفاوت معوقات پرداخت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید