خون بند ناف کمتر از سه درصد نوزادان در البرز ذخیره می‌شود

0

از ذخیره ۳۸۰۰ نمونه خون بند ناف در دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان خبر داد و گفت: در شش ماه اول امسال ۱۱ هزار و ۸۰۵ نوزاد در استان متولد شده‌اند. از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر به ذخیره خون بند ناف اقدام کرده اند که کمتر از ۳ درصد است. در واقع بیش از ۹۷ درصد خانواده ها نا آگاه و محروم از خدمات خون بند ناف هستند.

احمدرضا فیروزی، رئیس جهاد دانشگاهی البرز، امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی بانک خون بند ناف که با حضور مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان در مرکز جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد، گفت: نسبت به آمار زاد و ولد این ظرفیت وجود دارد که خانواده‌های بیشتری خون بند ناف فرزندانشان را ذخیره کنند.

وی ادامه داد: ماهیانه ۵۰ تا ۶۰ قراداد ذخیره خون بندناف منعقد می‌شود. مادران می‌توانند از هفته ۳۴ بارداری در سایت رویان اقدام به ثبت نام کنند و پس از تأییدات پزشکی با پرداخت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کلی که می تواند به صورت اقساط نیز باشد و ۲۸۰ هزار تومان هزینه سالیانه نسبت به ذخیره خون بند ناف نوزاد در بانک خصوصی اقدام کنند که برای استفاده همان خانواده نگهداری می‌شود.

فیروزی با بیان اینکه نیاز به آگاهی‌بخشی در زمینه ذخیره خون بند ناف وجود دارد، گفت: امیدوارم به نقطه ای برسیم که ذخیره خون بند ناف افزایش یابد زیرا از دست دادن این فرصت باعث خسارت به سلامت خانواده و جامعه است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید