گسترش پوشش بیمه‌ای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بوشهر

0

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تشریح جزئیات پوشش بیمه‌ای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: بر اساس اولویت‌ها به تدریج وزارت بهداشت بیماری‌ها را اعلام می‌کند.

حسن ملکی‌زاده ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به منابع، بسته‌های خدمتی تدوین می‌شوند و تاکنون برای ۲۷ بیماری، بسته خدمتی تدوین شده است اما تا تدوین بسته برای ۴۴ بیماری، زمان لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص نحوه شناسایی بیماران، اظهار کرد: طبق توافق صورت گرفته با بیمه سلامت، سامانه مدیریت بیماری‌های نادر وزارت بهداشت که ثبت اطلاعات بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در آنجا صورت می‌گیرد مبنای شناسایی بیماران است، یعنی برای اینکه بیمار بتواند ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خدمت دریافت کند، ابتدا باید در این سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کند و سپس از طریق تبادل الکترونیکی که با سازمان بیمه‌گر انجام می‌شود، آنها از بسته خدمتی خاص خود بهره‌مند می‌شوند.

ملکی‌زاده افزود: مراحل ثبت‌نام و راستی‌آزمایی بیماران با معیارهای وزارت بهداشت انجام می‌شود و سازمان بیمه‌گر در این زمینه نقشی ندارد و صرفاً به بیمارانی که وزارت بهداشت معرفی کند، خدمت ارائه می‌شود.

وی درباره تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در مرحله اول، گفت: پیش‌بینی وزارت بهداشت این است که حدود ۴۵۰ هزار نفر جز گروه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار می‌گیرند، البته ممکن است درگام‌های بعدی بیماری‌های دیگری هم اضافه شوند که این سبب افزایش شمار بیماران خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید