صندوق تازه تاسیس بیماران خاص هزینه درمان ۶۰۹ بیمار مازندران را پرداخت کرد

0

 مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به تشکیل صندوق بیماران خاص سازمان بیمه سلامت کشور از اول آبان ماه گفت: تاکنون ۶۰۹ بیمار خاص این استان از خدمات و حمایت های این صندوق بهره مند شدند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ محمدرضا میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵۶ میلیون تومان هزینه درمان این تعداد بیمار از سوی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج سازمان بیمه سلامت کشور پرداخت شده و به نوعی هزینه تامین دارویی آنها صفر شده است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم با هدف تامین مالی مطلوب خدمات درمانی، دارو و کالاهای سلامت‌محور برای بیماران خاص و صعب العلاج و ارتقای پوشش بیمه‌ای آنها، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را در سازمان بیمه سلامت تشکیل داده است.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: در این مرحله پنج گروه بیماری های ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و دیالیز زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند و تمامی هزینه های درمان آنها در زمینه تامین دارو از طریق این صندوق پرداخت می شود.

میرزایی افزود: چهار هزار و ۷۵۰ بیمار خاص و سخت درمان ام اس، تالاسمی ، هموفیلی ، پیوند کلیه و دیالیز مازندران زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این افراد باید برای بهره مندی از خدمات صندوق بیماران خاص با ورود به سامانه “بیمه سلامت ایرانیان ” و ثبت اطلاعات مورد درخواست، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند .

به گفته وی، بیماران خاص که زیر پوشش بیمه سلامت نیستند و از بیمه های دیگر استفاده می کنند نیز باید با ورود به سامانه های در نظر گرفته شده از سوی وزارت بهداشت برای بارگذاری اطلاعات پزشکی خود اقدام کنند تا بتوانند از خدمات آن برخوردار شوند.

وی ادامه داد: قرار است دولت سیزدهم سالانه ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت هزینه درمان بیماران خاص در قالب همین صندوق به مازندران اختصاص دهد.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت مازندران، ۲۲ گروه از بیماری‌های خاص و صعب العلاج به بیماران خاص قبلی افزوده می‌شود و بیماران مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند از تعهدات سازمان بیمه سلامت در پوشش خدمات درمانی‌، دارو و کالاهای سلامت محور مرتبط با بیماری و خدمات بازتوانی، توانبخشی و مراقبت های دوره‌ای که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد استفاده کنند.

میرزایی افزود: همچنین قرار است بیماران نادر از جمله پروانه ای، اوتیسم ، پیوند کلیه ، ریه ، کبد ، پانکراس ، سلول های بنیادی ، سرطان ، سکته های مغزی و قلبی زیر پوشش خدمات صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا، پنجم مردادماه ۱۴۰۱ بود که هیات دولت در اجرای تکلیف قانونی بند «ن» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با توجه به ضرورت تسریع در توسعه محافظت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را به تصویب رساند. دولت این تصمیم را در راستای ایجاد وحدت رویه و انسجام در منابع مالی و خدمات برای گسترش پوشش هزینه بیماران یادشده و ایجاد عدالت در دسترسی و بهره‌مندی از خدمات درمانی اتخاذ کرد.
موضوع فعالیت صندوق یادشده فراهم‌کردن امکان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مشمولان از طریق بانک‌های عامل، فراهم‌آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل آنان و نظایر آن که فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید، با استفاده از پایگاه اطلاعات و به منظور بهبود محافظت مالی برای مشمولان در قبال بخشی از هزینه‌های سلامت است.
سوم آبان‌ امسال و همزمان با آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر رونمایی و جزئیاتی از آن اعلام شد. براساس آنچه در این مراسم اعلام شد، قرار است در ابتدا، ۲۶ بیماری خاص، صعب‌العلاج و نادر در قالب این صندوق با بودجه‌ای بیش از پنج هزار میلیارد تومان تحت حمایت قرار گیرند

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید