۱۰ هزار نفر در اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار می‌گیرند

0

فرماندار اردبیل از برنامه‌ریزی برای تحت پوشش قرار دادن ۱۰ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزان و روستاییان در شهرستان اردبیل خبر داد.

 سیدمحمد اعتماد اعجازی ظهر امروز در جلسه  ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده در شهرستان اردبیل 10 هزار نفر دیگر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزان و روستاییان قرار گیرد که این امر با همت دستگاه‌های مربوطه و بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، شوراها و مردم تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به مزایای بیمه اجتماعی روستایی گفت: هزینه این بیمه نسبت به سایر بیمه‌ها بسیار کم بوده و دولت دوسوم آن را پرداخت می‌کند و خدمات بازنشستگی و ازکارافتادگی و مزایایی دیگری دارد و حداقل پرداخت هزینه سالیانه این بیمه توسط افراد 600 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 600 هزار تومان است.

اعتماد اعجازی گفت: نیاز است برای آگاهی مردم به ویژه در مناطق روستایی و محروم و کم برخوردار خدمات بیمه اجتماعی تببین شود تا افراد واجد شرایطی که تحت پوشش بیمه نیستند، نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن در این بیمه تشویق شوند.

فرماندار اردبیل گفت: دولت با اجرای این طرح ویژه از خانواده‌های روستایی و کم برخوردار حمایت می‌کند و این امر فرصت بسیار خوبی است.

اعتماد اعجازی ادامه داد: موسسات خیریه و نهادهای مردمی و فرهنگی باید علاوه بر اقدامات خیرخواهانه در راستای جذب خیرین برای تحت پوشش قرار دادن بیمه افراد کم برخوردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی  تلاش کنند که این امر بسیار حائز اهمیت است.

وی از تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه بیمه روستایی در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: در این راستا باید اقدامات عملی انجام شود.

فرماندار اردبیل در این مراسم بر توسعه بخش‌های شهرستان اردبیل در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در این زمینه طرح‌های و پروژه‌های مختلف اجرا می‌شود.

اعتماد اعجازی عمران و آبادانی روستاها را یکی ازاولویت‌ها عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های خدمات‌دهی باید در مناطق محروم و روستاها توسعه یابد.

وی بر پیگیری و تحقق مطالبات مردم در بخش‌های مختلف تاکید کرد و عنوان کرد: باید در این زمینه اقدامات عملی انجام شود.

فرماندار اردبیل با توجه به جمعیت بالای بخش مرکزی شهرستان اردبیل بر مدیریت مصرف آب در این بخش تاکید کرد.

در مراسمی با حضور سید محمد اعتماد اعجازی در فرمانداری اردبیل ایرج فتحی به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان اردبیل معرفی شد و از تلاش‌های  شهرام نقدعلیزاده، سرپرست بخشداری بخش مرکزی شهرستان اردبیل قدردانی شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید