آغاز بیمه سبد سهام حقیقی‌ها از امروز

0

اوراق تبعی برای حقیقی‌ها از امروز برای سرمایه‌گذارانی که ارزش مجموع سبد سهام آن‌ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد، منتشر می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛طرح «بیمه سهام» یکی از مهم‌ترین بندهای «بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه» سازمان بورس و اوراق بهادار است که از ابتدای هفته گذشته در این بازار اجرایی شده است و این طرح جمعیتی بالغ بر ۹۶ درصد از سهامداران حقیقی بازار سرمایه را شامل می‌شود.

مطابق طرح بیمه سهام، سبد سهام افراد حقیقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به وسیله انتشار اوراق تبعی مورد حمایت قرار می‌گیرد، و سرمایه‌گذارانی که سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خریده‌اند، برای آن‌ها نیز اوراق تبعی حمایتی منتشر خواهد شد و می‌توانند سهام اوراق تبعی را به ارزش یک ریال خریداری کنند.

در این زمینه اوراق تبعی برای بیمه سبد سهام حقیقی‌ها از امروز (شنبه) برای سرمایه‌گذارانی که ارزش مجموع سبد سهام شامل سهام و حق‌تقدم آن‌ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد، منتشر می‌شود و این دسته از سهامداران می‌توانند با خرید حداقل یک ورقه از اوراق تبعی نسبت به بیمه کردن سبد سهام خود تا یکسال و برخورداری از بازدهی حداقل ۲۰ درصد اقدام کنند.

همچنین کسانی که اوراق تبعی خریدند به شرط اینکه سهام خود را در این یک سال نفروشند، می‌توانند از بیمه سبد سهام برخوردار شوند، اما اگر سهام یا حق‌تقدم خود را بفروشند، از شمول بیمه سهام خارج می‌شوند.

شایان ذکر است حق تقدم‌ها باید تبدیل به سهام شود و ارزش حق تقدم‌ها هم در بازدهی سبد سهام محاسبه می‌شود، اگر بازدهی ۲۰ درصد بر روی سهام پایه وجود داشته باشد، اختیار فروش بی‌معنا می‌شود و از شرایط رقابتی بازار استفاده می‌کند، اما اگر بازدهی کمتر از ۲۰ درصد باشد اوراق تبعی سود حداقل ۲۰ درصدی را برای سبد سهام تضمین می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید