یک‌صدو 10 هزار نفر در خراسان‌شمالی پزشک خانواده دارند

0

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه ۱۴۹ هزار و ۴۴۹ نفر دفترچه بیمه سلامت دارند که از این تعداد ۱۱۰ هزار نفر دارای پزشک خانواده هستند.

مهرداد سفیدگران، معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن نظام ارجاع پزشک خانواده از سال ۸۴ خانوارهای مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اظهار کرد: براین اساس ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان، تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و اسفراین انجام می شود، گفت: در حال حاضر ۸۶ مرکز خدمات جامع سلامت، با حضور ۱۰۶ پزشک، ۱۲۴ ماما و ۱۲۹ دندان پزشک در حال اجرای این طرح هستند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه ارائه خدمات سطح یک در محل مراکز جامع سلامت و دهگردشی ها توسط پزشکان با فرانشیز ۳۰ درصد اجرا می شود، ادامه داد: علاوه بر این بیماران برای ویزیت توسط پزشک متخصص ارجاع داده می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: طی چهار ماه گذشته سیستم ارجاع الکترونیک آغاز شده و تمام روستاهایی که متصل به سامانه هستند از جابجایی نسخه های کاغذی بی نیاز شده اند و امورات به صورت سیستمی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه ۱۴۹ هزار و ۴۴۹ نفر دفترچه بیمه سلامت دارند که از این تعداد ۱۱۰ هزار نفر دارای پزشک خانواده هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید