۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی کشور بیمه می‌شوند

0

وزیر میراث فرهنگی گفت: با دستور رئیس جمهور ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی کشور، بیمه یک طرفه از طرف دولت می‌شوند.

 سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و گردشگری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با عذرخواهی از تاخیر در سفر به استان کرمان، اظهار داشت: لبته در این مدت مجبور شدم به بعضی از استان‌ها چندین بار سفر کنم.استان کرمان باید جزو اولویت‌های سفر من قرار می‌گرفت، تمام شهرهای کرمان این ظرفیت را دارد که حداقل یک روز سفر به آنها را داشته باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و گردشگری با اشاره به بازدید از پروژه بام کرمان، بیان کرد: میراث فرهنگی ضوابطی دارد که از آن کوتاه نمی‌آییم؛ این ضوابط را با جدیت تعقیب کرده و هزینه آن را هم می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند وقتی گفته می‌شود بافت فرسوده یعنی یک مکان فرسوده که باید آن را تخریب کرده و پاساژ بسازند، ادامه داد: جلو این اتفاقات ایستاده‌ایم.

ضرغامی با اشاره به اینکه در مورد پروژه بام کرمان هیچ تصمیمی گرفته نشده است، افزود: در طول سال‌های گذشته در مورد حریم‌های بناهای تاریخی دچار یک تصمیمات تقریبی و غیر علمی شدیم؛ به این معنا که حریم‌ها با دقت انتخاب نشده بودند.

وی با بیان اینکه وسعت خیلی زیادی به حریم‌ها داده شده است، گفت: این مسئله که در برخی جاها دقت لازم انجام نشده و از سوی دیگر در برخی جاها مردم نیازها و مشکلاتی دارند که باید بر طرف شود که مدت‌ها است دستور تجدید نظر و بررسی مجدد حریم‌ها را صادر کردیم.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و گردشگری با اشاره به اینکه در ماه‌های اول وزارت، 26 مسئولیت وزارتخانه و ستاد آن به مراکز استان‌ها تفویض اختیار شد و نام آن را نهضت تفویض گذاشتیم، بیان کرد: نامه‌هایی که به تهران می‌آمد، در نظام اداری پوسیده ما گیر می‌کرد، همه اختیارات در تهران بود، کار مردم گیر می‌کرد، فساد هم در آن بود و حق امضا طلایی و تعارض منافع می‌توانست سلامت بسیاری از تصمیم‌گیری‌های ستادی ما را به خطر بیندازد.

وی با بیان اینکه مدیرکل استان ما وظیفه دارد با کمک کارشناسان آن اداره کل و کارشناسان ستاد درخواست‌ها و همه جوانب آن را بررسی کرده و متناسب با قوانین میراث فرهنگی، با رعایت همه ضوابط برای حل مشکلات مردم تصمیمات مقتضی را بگیرد، گفت: ضوابط میراث فرهنگی ممکن است در برخی جاها دقت لازم را نداشته باشد و در حدود حریم‌ها نیاز است که بازنگری شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر در کشور شاهد وضعیت فوق العاده‌ای بودیم که خیلی از حوزه‌ها و کسب و کارها را به خطر انداخت، گفت: اغتشاشات و فیلترینگ در این ایام نه تنها کسب و کارهای اینترنتی و ارتباط که دیگر کسب و کارها را هم با مشکل مواجه کرد.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن‌های خارجی ما را وابسته به خود می‌کند، افزود: باید دید همین اپلیکیشن‌ها سر بزنگاه‌ها در مورد ما چه تصمیمی می‌گیرند؛ اگر مطلبی را در اینستاگرام در ارتباط با حاج قاسم بگذاریم، به سرعت صفحه را می‌بندد و اخیراً هم شاهد بودکه هشتک‌های شاهچراغ را محدود کردند.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و گردشگری با اشاره به اینکه خود من فعال مجازی هستم، اما باید ظرفیت‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنیم، بیان کرد: البته باید کسب و کار مردم و به ویژه به گردشگران هم باید ‌توجه داشته باشیم تا در سفر به ایران ارتباطات آنها به راحتی انجام شود.

وی با بیان اینکه بارها به کرمان آمده‌ام اما در این سفر نگاه متفاوتی به کرمان داشتم، افزود: استان کرمان در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد.

ضرغامی با اشاره به اینکه کرمان به نسبت به بسیاری از استان‌های پیشرفت‌های زیادی داشته اما به لحاظ جایگاه، استان کرمان دچار عقبماندگی‌هایی است، گفت: در حوزه گردشگری کرمان تصمیماتی گرفتیم و در حوزه‌های سرگرمی و چیزهایی که به شادی مردم بر می‌گردد دچار عقب افتادگی‌هایی هستیم و باید ظرفیت‌های تکمیلی برای گردشگران دیده شود تا بری سفر به یک منطقه انگیزه‌هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی هم تصمیماتی گرفته شد، افزود: مقرر شد اعتبارا ت دیگری از وزارتخانه و ظرفیت استانی برای تکمیل برخی از پروژه‌های استان کرمان گذاشته شود.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و گردشگری با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی هم تصمیمات مهمی گرفته شده است، گفت: با دستور رئیس جمهور 10 هزار نفر از فعالان صنایع دستی کشور، بیمه یک طرفه از طرف دولت می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما پرچمدار جبهه مقاومت در سطح جهانی هستیم و کرمان با وجود مرقد مطهر حاج قاسم سلیمانی در سطح جهانی شهرت دارد و امروز کانون مقاومت است، ادامه داد: موزه دفاع مقدس کرمان منحصر به فرد است و هیچ موزه‌ای در کشور به اندازه موزه دفاع مقدس کرمان پر محتوا، تاثیرگزار و متنوع نیست.

ضرغامی با اشاره به اینکه گردشگری مقاومت یکی از اولویت‌های ما است و در این حوزه تلاش می‌کنیم با استفاده آژانس‌هایی که می‌توانند به طور تخصصی در این حوزه کار کنند و همچنین نهادهایی که امکانات و ظرفیت‌ها در اختیار آنها و استفاده از افراد با سابقه و با تجربه برنامه دقیق و خوبی در حوزه گردشگری مقاومت برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید