پرداخت کمک هزینه بیمه محصولات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همدان

0

همدان-زهره وند، رئیس امور مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همدان گفت: این ستاد به ازای هرهکتار زمین کشاورزی مبلغ ۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه بیمه محصولات به بهره برداران پرداخت می کند.

فرید زهره وند با بیان اینکه به منظور رفاه حال کشاورزان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به ازای هر هکتار اراضی کشاورزی مبلغ ۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه بیمه محصولات کشاورزی در برابر خشکسالی و افت زدگی به صورت بلاعوض به کشاورزان استان همدان پرداخت می کند، عنوان کرد: همچنین تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه و با بهره و سود کم جهت خرید ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان استان همدان پرداخت شده است.

زهره وند در ادامه عنوان کرد: طی سال جاری برای خرید ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی که شامل کارنده مستقیم دیم، زیر شکن، هد برداشت حبوبات، لودرغلتکی، سمپاش، هوور، ریزدانه، هد برداشت کلزا، پهباد سنگ جمع کن و همچنین بازسازی کمباین ها می شود وام های قرض الحسنه در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس امور مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه برای خرید سم و کود و بذر مال که جهت جوانه زنی و نگهداری و رشد گیاه مورد استفاده قرار می گیرد، تسهیلاتی به صورت بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، اضافه کرد: از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای جهش در تولید محصولات دیمی گام های موثری برداشته شده است.

زهره وند در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه کشت گیاهان دارویی و گل رنگ در حدود ۶۰۰ هکتار استقبال بسیارخوبی از سوی کشاورزان کبودرآهنگی به عمل آمده است، اضافه کرد: همچنین با همراهی این ستاد یک شرکت دانش بنیان راه اندازی می شود.

رئیس امور مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) همدان در تکمیل صحبت های قبل خود تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان جهت فرآوری سیر و عصاره گیری گیاهان دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال راه اندازی است و ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۰ نفر را به صورت مستقیم دارد.

زهره وند در ادامه با بیان اینکه طی هماهنگی های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی ۲۰ نوع خاص از گیاهان دارویی که ظرفیت و پتانسیل پرورش آن در استان موجود است در اراضی کشاورزی کشت و برداشت می شود، اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان طبق قراردادی که با کشاورزان منعقد می کنند محصولات تولید شده را خریداری کرده و با فرآوری محصولات، عصاره دارویی استحصال شده در اختیار شرکت های دارویی قرار می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید