ثبت ۱۲ هزار بیمه شده جدید در تأمین اجتماعی آذربایجانغربی

0

رئیس اداره بازرسی تأمین اجتماعی آذربایجانغربی گفت: با توجه به شناسایی افراد شاغل در کارگاههای صنفی،  در نیمه نخست امسال ۱۲ هزار بیمه شده جدید در استان به ثبت رسیده است.

علی قاسم ‌پور افزود: درحال حاضر بیش از ۳۹۰ هزار نفر از شاغلین در کارگاههای صنفی آذربایجانغربی بیمه شده اجباری هستند.

قاسم پور، با اشاره به بازرسی صورت گرفته از ۴۵ هزار کارگاه صنفی در استان اضافه کرد: هم اکنون ۳۲ هزار و ۸۷۰ کارگاه صنفی در آذربایجانغربی فعال است که هر چهار یا شش ماه یک بار بازرسی بیمه‌ای از آنها صورت می‌گیرد.

وی گفت: در نیمه نخست امسال همچنین بیمه تأمین اجتماعی یکهزار و ۹۰۰ کارگاه صنفی جدید به ثبت رسیده است.

قاسم پور،با اشاره به برنامه ریزی در راستای جلوگیری از فرار بیمه‌ای و تضییع حقوق کارگران افزود: امکان ثبت درخواست بازرسی به صورت غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی  eservices.tamin.ir فراهم شده و اگر فردی مدعی اشتغال در کارگاهی باشد و تاکنون در زمره بیمه شدگان قرار نگیرد، می‌تواند با مراجعه به سامانه تأمین اجتماعی درخواست خود را ثبت کند.

رئیس اداره بازرسی تأمین اجتماعی آذربایجانغربی یادآور شد: بازرسان سازمان تأمین اجتماعی در اسرع وقت برای انجام بازرسی به محل کارگاه مراجعه می‌کنند و نتیجه از طریق پیامک به شخص متقاضی اطلاع رسانی می‌ شود.

وی اضافه کرد: کارفرمایان می‌توانند طبق ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی نتیجه گزارش بازرسی انجام شده از کارگاه یا کارگاههای خود را با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان مشاهده و در صورت اعتراض، درخواست خود را به صورت غیرحضوری اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید