بیمه سایبری در کشور راه‌اندازی می‌شود

0

معاون شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: برای حمایت از شرکت‌های فعال رئیس جمهور دستور دادن که بیمه سایبری در کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از شهرستان ساری، سیدهادی سجادی  در جلسه نشست فعالان حوزه فناوری نوین مازندران گفت: مصوبات فضای مجازی مورد حمایت نهادهای مرتبط قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرکز ملی فضای مجازی به دنبال شکل‌گیری نهاد فراقوه‌ای است هر جا مشکلات و خلا باشد به دنبال رفع آن هستیم.

سجادی ادامه داد: برای حمایت از شرکت‌های فعال رئیس جمهور دستور دادن که بیمه سایبری در کشور راه‌اندازی شود.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: اقتصاد محتوا در کشور باید شکل بگیرد، ما در کشور نیاز به صنعت تولید محتوا داریم و باید در این راستا اقدامات مناسب و هدفمند شکل گیرد.

قاسم خالدی گفت: ۱۶ هزار مجوز شرکت تولید نشر دیجیتال در استان مجوز فعالیت دریافت کردند اما تنها ۳۰ شرکت در استان فعال هستند.

وی درباره طرح صیانت و مباحثی که توسط برخی فیک‌نیوزها مطرح می‌شود، گفت: در بالاترین سطح تصمیم‌گیری کشور قرار نیست که هیچ‌گونه اختلالی در فضای مجازی و اینترنت ایجاد شود.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: در بحث زیرساخت‌ها به جهت اینکه در دولت قبل اقدام خاصی نشده مشکلاتی داریم و شورای عالی فضای مجازی برای برون‌رفت از مشکلات به مسؤولان امر کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: بنایی برای اختلال در هیچ یک از پلتفرم‌ها و اینترنت کشور وجود ندارد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در این جلسه، گفت: طرح حمایت از فعالان شرکت‌های آیتی در دستور کار دولت است.

وی ادامه داد: برنامه داریم مازندران به عنوان مقصد گردشگری توانمند شود و به نقطه‌ای برسد که ۲۵ میلیون گردشگر خارجی وارد این استان شود، برای تحقق این رقم اقدامات زیادی در دولت سیزدهم انجام شده است.

استاندار مازندران با اشاره به دستور رئیس جمهور برای راه‌اندازی طب‌گردی در میانکاله، گفت: فعالان حوزه فناوری اطلاعات و آیتی در این زمینه دست به‌کار شوند.

وی با اشاره قابلیت‌های طبیعی استان،افزود: انتظار است شرکت‌های استارتاپی در این بخش ورود مناسب داشته باشند، البته بستر وجود دارد و باید احیا شود.

حسینی‌پور خاطر نشان کرد: در این زمینه آموزش‌های برای مدیران مرتبط در دستور کار داریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید