حذف سقف خدمات درمان ناباروری

0

مهدی رضایی گفت: خدمات درمان ناباروری در مجموع جز خدمات گران قیمت محسوب می‌شود، خوشبختانه از سال گذشته این خدمات برای نخستین بار تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته است؛ چون در سال اول خدمت بود مشکلاتی در نحوه ارائه خدمت توسط سازمان‌های بیمه گر مشاهده شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛وی افزود: به تدریج اشکالات مشخص شده و ما در سیر تکاملی شاهد ارتقای خدمات هستیم، سال گذشته بسته‌هایی توسط شورای عالی بیمه تدوین و ابلاغ شد که ارائه دهندگان خدمت معترض این بسته‌ها بودند زیرا محدودیت‌هایی را اعمال می‌کرد به نوعی که ارائه دهندگان خدمت متضرر می‌شدند، بنابراین برای عقد قرارداد ارائه دهندگان خدمت تمکین نمی‌کردند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه در ارائه خدمات تجدید نظرهایی صورت گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر خدمات ارائه می‌شود و بیمه بدون سقف خدمات را خریداری می‌کند، ضمن اینکه تعرفه‌های تحت پوشش در سازمان‌های بیمه گر پایه بر مبنای تعرفه‌های دولتی انجام می‌شد که این مسئله هم مورد نقد بود. در حال حاضر تعرفه‌های عمومی هم که تقریباً ۱.۵ برابر تعرفه‌های دولتی محسوب می‌شود تحت پوشش قرار گرفته است که امیدواریم با تقویت منابع، به تعرفه‌های بخش خصوصی مصوب دولت نیز در آینده تعمیم یابد.

رضایی با بیان اینکه بهتر است مردم از خدمات در بخش دولتی استفاده کنند، اظهار داشت: در بخش دولتی ۹۰ درصد خدمات در بخش سرپایی و بستری تحت پوشش قرار دارد، ۱۰ درصد فرانشیز توسط بیمه شده پرداخت می‌شود، اگر بیمه شده‌ای به بخش خصوصی مراجعه کند، تعرفه عمومی که تقریباً ۱.۵ برابر تعرفه دولتی است مبنای پرداخت بیمه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سقف ارائه خدمات برای درمان ناباروری نیز برداشته شده است، گفت: اگر افرادی ناباروری ثانویه داشته باشند نیز خدمات برای آنها در نظر گرفته شده است، همچنین سقط‌های مکرر نیز به خدمات بیمه‌ای اضافه شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: یکی از راهکارهای درست در هزینه کرد نظام سلامت و بهبود اثربخشی آن استفاده منابع از طریق بیمه‌ها است، لذا عملکرد این دو سال گذشته نیز نشان می‌دهد که با توجه به این رویکرد دقیق‌تر به اهداف نزدیک می‌شویم.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید