مادران باردار به صورت رایگان بیمه می‌شوند

0

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: تمامی مادران بارداری که فاقد بیمه هستند یک سال به صورت رایگان بیمه می‌شوند، ضمانت بیمه‌شدن فرزندانشان نیز تا ۵ سال سازمان به عهده می‌گیرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از اراک، محمدرضا جیریایی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه طبق قانون و با توجه به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری تمامی افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند، تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند، اظهار کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته به صورت پایلوت از شهرهای اراک ساوه و خمین کار شناسایی افراد شروع شد و به ترتیب این اقدام در سایر شهرستان‌های استان نیز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در بحث شناسایی افراد فاقد بیمه ۶۵ هزار نفر شناسایی شدند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند افزود: با اقداماتی که انجام شد ثبت نام آنها در بیمه سلامت استان انجام شد و تحت حمایت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: اگر اشخاصی هستند که بیمه‌ای ندارند و در بیمارستانی بستری شدند می‌توانند قبل از ترخیص تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند تا از این طریق ۹۰ درصد هزینه‌های بستری را بیمه تقبل کند.

جیریایی با اشاره به تعهدات بیمه در خصوص درمان ناباروری بیان کرد: یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت در خصوص تعهداتی است که به زوجین نابارور ارائه می‌دهد؛ بدون محدودیت با تمام مراکزی که در حوزه ناباروری چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی که سه مرکز هستند طرف قرارداد هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی زوجین ناباروری که به این مراکز مراجعه می‌کنند، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند اضافه کرد: با توجه به تنوع تکنیک‌های ناباروری و پرهزینه بودن این روش‌ها، زوجین باید هزینه زیادی را پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: در همین راستا سازمان در بخش دولتی و عمومی غیردولتی  تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان زوجین را متقبل می‌شود؛ در بخش خصوصی نیز تا هفتاد درصد هزینه‌های را پرداخت می‌کند.

جیریایی تصریح کرد: زوجین نابارور در یک سال تا ۳ مرتبه می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: از ابتدای شروع طرح ناباروری در سال گذشته تعداد ۱۰۵۶ بار مراجعه برای درمان ناباروری در مراکز تحت قرارداد داشتیم که بالغ‌بر ۴۱۶ میلیون تومان با توجه به مدت‌زمان کمی که این کار شروع شده بود پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز در سه ماه اول ۴۸۵ بار مراجعه با پرداخت هزینه بالغ‌بر ۵۱۹ میلیون تومان صورت گرفته است.

جیریایی با اشاره به طرح جوانی جمعیت نیز خاطرنشان کرد: تمامی مادران بارداری که فاقد بیمه هستند یک سال به صورت رایگان بیمه می‌شوند، فرزندانشان نیز تا ۵ سال تحت ضمانت بیمه قرار می‌گیرند.

وی یکی دیگر از اقدامات سازمان را ارائه خدمات به جامعه معلولین برشمرد و افزود: ارائه تعهدات بیمه‌ای خدمات توان‌بخشی(کاردرمانی و گفتاردرمانی) به منظور حمایت از این قشر که قبلاً در تعهد سازمان بیمه سلامت نبود، از دیگر برنامه‌هایی است که سازمان عملیاتی کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه خدمات بیمه‌ای به بیماران اوتیسمی نیز تعلق گرفت خاطرنشان کرد: این بیماران تمامی خدماتی که در راستای درمان بیماری‌شان مورد نیاز بوده؛ دریافت می‌کنند، تحت بیمه قرار گرفته است.

جیریایی با بیان اینکه میانگین هزینه ماهانه سازمان در سطح یک و دو ۳۰ میلیارد تومان است اظهار کرد: در سال جاری ۳۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه شده که رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۶۱ بیمار خاص در سطح استان وجود دارد اضافه کرد: از این تعداد ۵۷۶ نفر در شهرستان اراک، ۱۸۳ نفر در ساوه، ۱۴۳ نفر در شازند و ۹۶ نفر در خمین هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: از یک هزار و ۲۶۱ بیمار خاص ۲۰۶ نفر پیوند کلیه، بیش از ۵۰ درصد معادل ۶۵۷ نفر به بیماری ام‌اس، ۷۸ نفر هموفیلی، ۵۲ نفر به بیماری تالاسمی مبتلا و ۲۶۵ نفر دیالیزی هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید