پرداخت ۵۶۴ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی

0

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تسویه ۵۶۴ میلیارد تومان، مطالبات سال گذشته موسسه‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد.

  • فریبرز نیاستی گفت: بیمه سلامت مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز دولتی دانشگاهی را نیز تا پایان فروردین سال‌جاری تسویه و پرداخت علی‌الحساب اردیبهشت ماه نیز به حساب این مراکز واریز شده است.
وی با بیان اینکه مطالبات داروخانه‌ها و موسسات طرف قرارداد بخش خصوصی نیز تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ تسویه شده است ادامه داد: هم اکنون مطالبات داروخانه‌های دولتی دانشگاهی و همچنین داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان خرداد ماه سال‌جاری پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: مطالبات مطب‌ها، پزشکان شاغل در بخش خصوصی، مراکز خصوصی و غیردانشگاهی، درمانگاه‌ها و مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه‌ها تا پایان خرداد امسال تسویه شده است.
نیاستی درباره آثار و فواید نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز گفت: فراهم شدن امکان تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیمه شدگان، تسریع و تسهیل دریافت خدمات سلامت، صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف کاغذ، امکان رصد دقیق هزینه‌ها و پایش نظارت بر عملکرد پزشکان و مؤسسات، جلوگیری از دریافت بی‌رویه و خلاف ضوابط علمی دارو‌ها و خدمات تشخیصی درمانی و کنترل تقاضا‌های القایی از ناحیه پزشک و مؤسسات برخی از فواید نسخه‌نویسی الکترونیکی است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان تصریح کرد: آمار نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان به ۱۰۰ درصد رسیده و همه پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌کنند.
نیاستی گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه سوال یا مشکلی در خصوص خدمات بیمه سلامت به‌ویژه مسائل مرتبط با نسخه‌نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ مطرح و پیگیری کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید