بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد را پرداخت می‌کند

0

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرد: ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در دو بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و شهدای دولت آباد یاسوج تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از یاسوج، کیان دهرابپور پیش صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: دربیمه سلامت قبلا تحت عنوان خدمات درمانی تحت نظر سازمان رفاه بود و هم اکنون تحت نظارت وزارت بهداشت ارائه خدمات می‌دهد.

وی اداره کل بیمه سلامت را به عنوان بزرترین نهاد بیمه گر در کشور عنوان‌کرد و افزود: 70 درصد از مردم  استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

دهرابپور با اشاره به سابقه خدمات رسانی بیمه سلامت، عنوان کرد: این بیمه در سال 84 راه اندازی شد، این بیمه کاملاً دولتی است و سهام خصوصی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در این سازمان خدمات یک روال عادی پیدا کرده و اگر این سازمان نباشد مردم در هزینه‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.

دهرابپور بیان کرد:  همه افراد تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند از 90 درصد تخفیف در بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند، بیمارستان‌های خصوصی بنا به شرایطی خدمات آنچنانی نمی‌توانند به بیماران تحت پوشش بیمه سلامت ارائه بدهند.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت از 7� درصد تخفیف در مراجعه به پزشکان و درمان سرپایی برخوردار خواهند بود.

دهرابپور خاطرنشان کرد: با حذف ارز ترجیحی دولت در حال پرداخت یارانه به دارو می باشد و پوشش دارویی بر عهده بیمه سلامت است.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ظرفیت لازم را برای پوشش افراد فاقد بیمه ایجاد کرده است و هیچ هم استانی نباید فاقد پوشش بیمه درمانی باشد.

دهرابپور بیان کرد: 90 درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در دو بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و شهدای دولت آباد یاسوج تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌شود و هزینه‌های این مورد در بیمارستان‌های دولتی خارج از استان 9� درصد و در بیمارستان‌های خصوصی در صورت ارائه سند هزینه مطابق تعرفه دولتی هزینه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در بحث مالی مشکل خاصی ندارد،  افزود: ماهیانه بین 20 تا 25 میلیارد تومان به داشگاه علوم پزشکی بابت خدمات پرداخت می‌شود.

دهرابپور با تأکید بر توجه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های قابل توجه در استان ظرفیت گردشگری می‌باشد که با توسعه این صنعت می‌توانیم شاهد رونق توریست درمانی در استان باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید