عضویت 2 هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی خراسان شمالی /۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند

0

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: دوهزار نفر از مشمولان بیمه اجتماعی روستایی استان در چهار ماه نخست زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما ، گفت: دوهزار نفر مشمولان بیمه اجتماعی روستایی استان در چهار ماه نخست زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.
محمدرضا غلامزاده افزود: حدود نُه هزار نفر در این مدت بیمه‌های خود را تمدید کرده اند که پیش بینی می‌شود در فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی خراسان شمالی، تمدید‌های بیمه در ماه‌های اخیر افزایش یابد.

قالیبافان، کارگران فصلی وکارگران ساختمانی بیمه می‌شوند
غلامزاده در ادامه گفت: طبق تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی، قالیبافان وبافندگان فرش هم در شهر‌های زیر ۲۰ و بالای ۲۰ هزار نفر می‌توانند زیر پوشش این صندق قرار بگیرند.
وی اضافه کرد:همچنین کارگران فصلی وکارگران ساختمانی که زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، می‌توانند عضو این صندوق شوند.
بیمه گزار فقط ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند
به گفته غلامزاده ۷۰ درصد حق بیمه افراد را دولت و فقط ۳۰ درصد حق بیمه را بیمه شدگان پرداخت می‌کنند.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: در این صندوق ۸ سطح درآمدی وجود دارد، که پایین‌ترین سطح ۶۰۰ هزار تومان درسال و بالاترین سطح درآمدی سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

بازنشستگان برابر ۲۰ روز سطح درآمدی مستمری می‌گیرند
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ حکم مستمری در خراسان شمالی صادر شد، افزود: پرونده ۱۰۰ نفر در این خصوص نیز در حال بررسی است که به تعداد مستمری بگیران اضافه خواهند شد.
غلامزاده با بیان اینکه ۱۷ سال از زمان تأسیس صندوق می‌گذرد؛ گفت: کسانی که قبل از ۲۰ سال سابقه، بازنشسته و یا از کار افتاده می‌شوند برابر ۲۰ روز سطح درآمدی که انتخاب کردند به صورت ماهانه مستمری می‌گیرند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می‌شوند.
وی از اجرای طرح یک میلیون بیمه شده جدید خبردادو گفت: بیمه ۲۰ هزار نفر سهم خراسان شمالی است که قرار شده ۷ هزار نفر طبق تفاهم نامه با دستگاه‌ها بیمه شوند و ۱۳ هزار نفر هم توسط کارگزاری‌های بیمه اجتماعی روستایی (دهیاری‌ها و شورا‌های روستایی) زیر پوشش قرار بگیرند.

۷۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: جمعیت مشمول این صندوق که جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال را تشکیل می‌دهد حدود ۱۱۰ هزار نفر است که از این تعداد؛ ۷۰ هزار نفر بیمه شده اند.

غلامزاده گفت: برآورد می‌شود با افزوده شده شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر برای زیر پوشش در این صندوق افراد مشمول به ۱۸۰ هزار نفر برسد.
وی اضافه کرد: حدود ۳۳ درصد جمعیت مشمول در خراسان شمالی زیر پوشش بیمه قرار دارند و باید تلاش شود که این ضریب را به حدود ۵۰ درصد برسد.
وی اجرایی شدن نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را مهمترین کارکرد این بیمه دانست و یادآور شد: براساس دستورالعمل جدید؛ امکان انتقال سوابق صندوق‌های بیمه اجتماعی (صندوق بیمه اجتماعی، تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری) مطابق قوانین و مقرات صورت می‌پذیرد.
طبق آمار ثبت احوال، خراسان شمالی بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستا‌ها سکونت دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید