هیچ نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم/جزییات پوشش بیمه تکمیلی کادر درمان

0

رییس سازمان نظام پزشکی از بیمه تکمیلی برای خادمان سلامت خبر داد.

به گزارش نبض بیمه :محمد رییس زاده رییس سازماندنظام پزشکی در مراسم خادمان سلامت  گفت: در این شرایط کشور رسیدگی به امور معیشتی در هر حوزه‌ای از اولویت‌های همه ماست، رسیدگی به امور معیشتی از جمله درمان، بسیار مهم است و اگر هرکدام از ما دچار مشکل شدیم باید بتوانیم خدمت درمانی با کیفیت دریافت کنیم.

وی گفت: جامعه پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قادر است بهترین کیفیت درمان را به مردم ارایه دهد، در هیچ حوزه‌‌ای نیاز اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم و مردم اطمینان دارند که بهترین نوع خدمت را در کشور دریافت می‌کنند.

رییس زاده افزود: تنها راه حل و تنها جایی که می‌تواند دغدغه مردم در هزینه‌های درمان را پوشش دهد بیمه‌ها هستند، و اگر ما بخواهیم به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند اگر فردی دچار بیماری شد باید تلاش کنیم به جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد باید بیمه‌ها در این حوزه فعالیت کنند.

وی گفت: حدود سیصد و پنجاه هزار نفر عضو سازمان نظام پزشکی هستند، و با خانواده آنها و تکنسین‌های آنها در این مراکز درمانی این عدد به نهصد هزار نفر می‌رسد، این افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی نبودند که با تلاش سازمان بیمه از امروز می‌توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.

رییس زاده افزود: انجمن های پزشکی باید در باب اطلاع رسانی به پرسنل برای عقد قرارداد کمک کنند.

وی گفت: افرادی که شامل این بیمه می‌شوند افراد جوان و کادر درمان هستند، تحت رصد و غربالگری هستند، این اقدام را به فال نیک میگیریم و امیدواریم خدمت خوبی به همکاران ما در حوزه درمان باشد.

در ادامه؛ رضا مسائلی رئیس صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی، روز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در مراسم رونمایی از طرح بیمه تکمیلی خادمین سلامت که در سالن همایش‌های سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: یکی از راهبردهای جدید سازمان نظام پزشکی در این دوره، ارائه خدمت به آحاد مردم و خادمین سلامت است.

وی افزود: از همین رو، موضوع بیمه درمان تکمیلی خادمین سلامت، با همکاری بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

مسائلی ادامه داد: طرح بیمه تکمیلی خادمین سلامت برای کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت اجرا می‌شود و این افراد می‌توانند از خدمات این طرح استفاده کنند.

وی با عنوان این مطلب که طرح بیمه تکمیلی خادمین سلامت با تحت پوشش قرار گرفتن افراد در گروه‌های کمتر از ۵۰ نفر اجرا می‌شود، گفت: افراد ماهیانه با کمتر از ۳۰۰ هزار تومان می‌توانند خود و افراد تحت تکفل خودشان را بیمه تکمیلی کنند.

مسائلی با اشاره به انجام فرایند کار به صورت آنلاین و در دو مرحله، افزود: مرحله اول ثبت نام توسط کارفرما و مرحله دوم توسط کارکنان انجام می‌شود

وی تاکید کرد: این طرح متعلق به انجمن‌ها و تشکل‌های حوزه سلامت است.

منبع:خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید