معرفی ۱۰هزار زوج نابارور برای دریافت تسهیلات بانکی

0

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از معرفی ۱۰هزار زوج نابارور برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛آیین امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمات غربالگری اسکلتی و حرکتی و‌استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان ۷تا ۱۷ سال ما بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور امروز برگزار شد.

در این مراسم، حمیدرضا علیان زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد: جامعه هدف این تفاهم نامه امروز مناطق کم برخوردار و افراد کم برخوردار جامعه هستند و فلسفه این رویداد این است که انشالله بتوانیم به سهم خود در خدمت به مردم عزیز و افراد نیازمند موفق عمل کنیم و ادای دین کرده باشیم.

وی با اشاره به ماموریت‌های بنیاد۱۵ خرداد، خاطرنشان کرد: در بحث سلامت یکی از ماموریت های اصلی ۱۵ خرداد در دوره جدید کارویژه های جدیدی است که طراحی و مدون شده اند، از آن جمله می‌توان به حمایت از درمان بیماران محروم، سرطانی و صعب العلاج و غربالگری شنوایی اشاره کرد و در ادامه ما به حمایت از درمان‌ زوج‌های نابارور با کمک تسهیلات  بانکی پرداختیم که امروز بالغ بر ۲هزار متقاضی به نظام بانکی معرفی شده و تا پایان سال این آمار به ۱۰هزار زوج خواهد رسید که خیرین نقش مهمی را در این باره ایفا می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: در حوزه غربالگری اسکلتی و استعدادیابی مفتخریم که با کمک همکاران عرصه‌های دیگر سطح‌های بندی را انجام داده و نهایتا به استعدادهای برتر کشور خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: این فرایند به کودکان و نوجوانانی که با مشکلات حاد روبرو هستند کمک خواهد کرد تا از آسیب‌های آتی پیشگیری کند.

در ادامه، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) همواره یاری گر ما بوده چه در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه برقراری عدالت آموزشی تلاش شده و این تفاهم نامه یک قدم به جلوتر است تا در عرصه تعلیم و تربیت محرومیت زدایی‌ها صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام آهنگ خوبی داشته است و یاور دانش آموزان بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عقد این تفاهم نامه در راستای اصل ۲۹ و ۳۰ قانون اساسی است، اقتضائات امروز ما در سلامت جسمی و روحی و روانی ایجاب می‌کند که برخی از عوامل به کمک آموزش و مرورش بیایند. که از آن جمله تلاش برای محرومیت زدایی از سوی بنیاد ۱۵ خرداد بوده و این دوستان سرمایخ‌های اجتماعی خوبی ایجاد کرده‌اند تا ما را در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت کمک کنند

ستاری فرد ادامه داد: اساس پیشرفت هر کشوری مبتنی بر نیروی انسانی است و طبیعتا باید توانمند و سالم باشند تا بتوانند به پیشرفت همه جانبه کشور کمک کند. فقر حرکتی چاقی و کم حرکتی دانش آموزان و تغییر سبک زندگی دانش آموزان به سمت کم تحرکی و به سمت بازی های دیجیتالی و الکترونیکی رفته که باعث معضلات جدی دانش آموزان شده است که شناسایی و غربالگری آنها گام نخست برای حل این مسائل است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در ۵سال اخیر ۱۰ درصد به نرخ اضافه وزن دانش آموزان افزوده شده است. نرخ سو تغدیه دانش آموزان نگران کننده است لذا نیاز است هم در بعد تغدیه دانش آموزان و سلامت دانش آموزان برنامه ریزی جدی شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید