سیل زدگان یزدی خارج از نوبت بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

0
سیل زدگان استان خارج از نوبت بیمه بیکاری دریافت می کنندƒ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: بیمه بیکاری به کارگران مناطق سیل‌زده بدون سابقه یکسال در اسرع وقت اختصاص می‌یابد.

 محمدرضا فلاحتی گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و … بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار و امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

وی افزود: این افراد برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نیاز به داشتن سابقه پرداخت بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: بیمه‌شده بیکار برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در شرایط عادی باید موضوع را حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری به واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذی‌ربط اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود یا کار مشابه اعلام کند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، بیمه‌شدگانی، مقرری بیمه بی‌کاری دریافت می‌کنند که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی باشند، تبعه کشور‌های خارجی، مستمری‌بگیر، بازنشسته و یا ازکارافتاده کلی نباشند و در زمره صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری نباشند.

فلاحتی درباره نحوه اقدام برای دریافت بیمه بیکاری اظهار داشت: افراد متقاضی ابتدا باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و ضمن احراز هویت و دریافت رمز و پسورد، با مراجعه به سامانه جامع روابط کار درخواست خود را به ثبت برسانند.

وی تاکید کرد: کارگران مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی که در سراسر استان در اثر سیل کار خود را از دست داده‌اند به رغم داشتن حتی یک ماه سابقه بیمه پردازی می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این اداره در راستای صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌های تولیدی و اشتغال مجدد نیرو‌های بیکار شده در اثر سیل تمام توان خود را برای کمک به کارفرمایان در جهت راه‌اندازی بنگاه اقتصادی آن‌ها به کار خواهد گرفت.

وی گفت: چنانچه بنگاه اقتصادی که در اثر سیل دچار خسارت شده، نیاز به اصلاح ساختار اعم از بازسازی و یا نوسازی داشته باشد، در دوران اصلاح ساختار با تصویب شورای عالی کار مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید