افزایش تعهد بیمه‌ای داروها در طرح دارویار

0

شمالی، مدیر برنامه ریزی دارو سازمان غذا و دارو از افزایش تعهد بیمه‌ای داروها در طرح دارویار خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛حسین شمالی از افزایش تعهد بیمه‌ای داروها در طرح دارویار خبر داد و گفت: نرخ بیمه پایه از ارزان‌ترین به پرمصرف‌ترین تغییر کرده است و به همین دلیل در بسیاری داروها شاهد کاهش پرداختی از جیب مردم هستیم.

شمالی درباره علت کاهش قیمت برخی داروها در طرح دارویاری گفت: در طرح دارویاری اقدام بزرگی صورت گرفت و قیمت مورد تعهد بیمه‌ها واقعی شد و نرخ بیمه پایه از ارزان‌ترین نشان (برند) به پرمصرف‌ترین نشان (برند) تغییر کرده است، بسیاری از مردم پیش از اجرای طرح دارویار با این مورد مواجه بودند که هزینه اختلاف قیمت دارو با تعهد بیمه‌ها را باید خود پرداخت می‌کردند؛ اما افزایش تعهد بیمه در طرح دارویاری باعث شد که در بسیاری از داروها پرداختی مردم کمتر شود.
وی افزود: به عنوان مثال قبل از طرح دارویاری قیمت شربت معده «آلومینیوم ام جی اس» یا همان «آلومینیوم- منیزیم» ۲۰ هزار تومان بود، حالا با افزایش تعهد بیمه و تغییر قیمت پایه پوشش بیمه در طرح دارویاری بیماران هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و عدد آن به ۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، یا داروی تزریقی «زولدرونیک اسید» برای بیماران پوکی استخوان قبل از طرح دارویاری با پوشش بیمه‌ای ۵۰۰ هزار تومان بود که با اجرای طرح دارویاری و تغییر قیمت پایه پوشش بیمه، پرداختی مردم به ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.
شمالی بیان کرد: نکته مهم در طرح دارویاری این است که یارانه دولت برای سلامت مردم منوط به پوشش بیمه‌ای و نسخه پزشک است و در خرید آزاد دارو یارانه تعلق نمی‌گیرد و از هموطنان درخواست داریم که اگر بیمه نیستند؛ با مراجعه به بیمه سلامت از مواهب طرح دارویاری بهره‌مند شوند.
طرح ملی دارویار از ۲۳ تیر آغاز شده است؛ این طرح برای اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است.
در این طرح ۳۶۶ قلم داروی ضروری یارانه سلامت می‌گیرند و ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبوده اند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند تا پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید