بازدید حضوری از داروخانه‌های طرف قرار داد در بحث انتقال ارز دارو

0

مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از زمان ابلاغ انتقال منابع ارز ترجیحی ۵ هزار و هفتصد و نود سه بازدید حضوری از داروخانه‌های طرف قرار داد در بحث انتقال ارز دارو انجام شده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛کیوان ­تاج بخش ­گفت: از زمان ابلاغ انتقال ارز ترجیحی دارو (پنج شنبه ۲۳ تیرماه) تا کنون از مجموع ۱۱۳۴۰ داروخانه طرف قرارداد تعداد ۵۷۹۳ بازدید حضوری از این داروخانه‌ها (معادل ۵۱ درصد) در ۳۱ استان کشور انجام شده است.

مدیر کل نظارت برخدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بازدید‌های صورت گرفته با رویکرد راهنمایی، رفع ابهام و بازخورد از مسائل و مشکلات مردم یا داروخانه‌ها و همچنین احیانا تخلفات احتمالی است، با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از بیماران هیچ اضافه پرداختی دریافت نشده و سرویس‌های قبلی همچنان ارایه می‌شود؛ البته بیمار در صورت داشتن نسخه به شکل الکترونیکی هیچ گونه مابه التفاوتی و اختلاف قیمتی نسبت به قبل از اجرای این طرح پرداخت نمی‌کند.
وی با بیان اینکه مشکلات در حال رفع شدن است تصریح کرد: بازدید‌ها به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روز در حال انجام است، خوشبختانه در سطح تهران بازدید‌های خوبی صورت گرفته و از ستاد سازمان بیمه سلامت هم تیم‌هایی اعزام شدند تا بازدید مشترک با دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور از جمله تهران انجام شود.
تاج بخش تاکید کرد: طبق برنامه‌های گذشته از داروخانه‌های کل کشور باید حداقل در طول سال یکبار بازدید انجام شود، اما از روزی که اجرای طرح آغاز شده ضمن اینکه طبق دستور العمل صادر شده به ادارات کل استانی تا ۲ هفته باید از تمام داروخانه‌های طرف قرار داد بازدید‌های مربوط به انتقال ارز ترجیحی صورت گیرد؛ همچنین برای داروخانه‌های منتخب و ویژه چه بسا چندین بار بازدید انجام شود.
مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: بیمه شدگان می‌توانند در صورت نیاز مشکلات و موارد را در تماس با سامانه ۱۶۶۶ اطلاع دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید