معافیت بیمه ای بار سنگینی بر دوش تامین اجتماعی گذاشته است

0

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: معافیت بیمه ای بار سنگینی بر دوش سازمان است که اگر اصلاحاتی در این سازمان صورت نگیرد چالش هایی را ایجاد خواهد کرد.

علیرضا حسینی ظهر امروز در کمیته بیمه و درمان اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی با حضور روسای کانون های بازنشستگی، کارگری و نمایندگان شورای اسلامی کار در ساوه با بیان اینکه معافیت بیمه ای بار سنگینی بر دوش سازمان است که اگر اصلاحاتی در این سازمان صورت نگیرد چالش هایی را ایجاد خواهد کرد اظهار داشت: این معافیت ها مانند مشاغل سخت و زیان آور، سن بازنشستگی و … از این دست به شمار می رود.

وی اظهار کرد: یکی از این سیاست ها موظف کرده دولت یا مجلس باید مصوباتشان پیوست تامین اجتماعی داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: برخی محدودیت ها در اجرای روند بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که بهتر است در جلساتی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد، مطرح و پیگیری شود.

 ۹۹۱ هزار نفر جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان

حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی هم اکنون ۹۹۱ هزار نفر رسیده و ۷۰ درصد جمعیت را شامل می شود.

وی با اشاره به این که میانگین کشوری ۵۷ درصد است، افزود: بیمه شدگان اصلی ۳۲۴ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده که در مقایسه با اردیبهشت ماه سال گذشته ۳.۷۰ درصد افزایش داشته ایم.

افزایش ۲.۳ درصدی بیمه شدگان اجباری 

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان این که ریزش افراد تحت پوشش تامین اجتماعی وجود ندارد، اظهار کرد: بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار در اردیبهشت ماه امسال نیز ۲۲۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده که ۲.۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم.

حسینی خاطر نشان کرد: بالای ۱۰ هزار نفر نیروی کار در استان مرکزی امسال اضافه شده است و این ادامه دارد و سیر نزولی ندارد و در بازدیدهای انجام شده با کمبود نیروی ماهر و متخصص مواجه هستیم.

وی گفت: جمعیت مستمری بگیران به ۹۹ هزار و ۴۱۷ نفر رسیده که ۶۵ هزار و ۱۱۴ نفر بازنشسته و سه هزار و ۶۱۷ نفر ازکار افتاده و ۳۰ هزار و ۱۸۶ نفر بازماندگان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: در یکسال اخیر سعی شده که مقرری بگیران بیکاری را به سمت مراکز فنی و حرفه ای (معرفی به کارگاه) هدایت کنیم و یا اینکه کارفرمایانی که متقاضی کار هستند شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی شوند.

حسینی با اشاره به طراز مالی تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: منابع وصول شده ۵۰۴۹ میلیارد تومان بوده که نسبت منابع به مصارف ۱۱۴ درصد بوده که سال گذشته کسری داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار کارفرما در استان مرکزی وجود دارد و هم اکنون طی توافقات انجام شده پرداخت بیمه ها به روز شده و فقط علی رغم تلاش های انجام شده شرکت آذراب همچنان پرداخت های معوق دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: هم اکنون چالشی بین کارگر و کارفرما وجود ندارد و از بابت بیمه فشاری به شرکتی وارد نشده که منجر به تعدیل نیرو و یا اخراج شود.

 254 میلیارد تومان کسری بودجه در درمان غیر مستقیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: در دوران کرونا بار مالی مضاعفی به درمان غیر مستقیم این سازمان تحمیل شد اما کوچکترین ضعفی در خدمات ایجاد نشد.

روح اله سهرابی اظهار کرد: 254 میلیارد تومان کسری بودجه در درمان غیر مستقیم داشتیم و در این سالها اینچنین کسری را ندیده بودم و بار مالی زیادی وارد شد و سازمان ذره ای از تعهداتش رو کم نکرد و همچنان به افزایش مراکز و بهبود وضعیت هتلینگ ادامه می دهد.

وی افزود: درمانگاه بیمارستان امام خمینی (ره) را با ۴ هزار و ۲۰۰ متر زیر بنا و شش ماه زودتر از موعد و در هم زمانی که به شدت با نوسانات ارزی مواجه بودیم، با ۳۲ میلیارد تومان تکمیل و بهره برداری شد و روزانه بالغ بر سه هزار نفر مراجعه کننده از این درمانگاه خدمات دریافت می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: حادث شدن این درمانگاهها در بیمارستان ها باعث افزایش تخت بستری می شود که نمونه ی آن را بزودی در ساوه خواهیم داشت.

سهرابی اظهار کرد: توسعه تشکیلاتی بار مالی زیادی برای سازمان دارد و این به معنای افزایش خدمات درمانی به مردم است که بزودی انبار داروئی در ساوه و شازند افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به این که سال گذشته ۱۰۰ نفر به پرسنل اضافه شد، بیان کرد: امسال نیز با برگزاری آزمون پیش رو ۱۷۰ نفر به مجموعه ی درمان اضافه خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ارائه خدمات به ۵۳۰۰ نفر بیمار کرونائی در کنار اشغال تخت و افزایش خدمات نسبت به سایر بیماران، ذره ای از تعهدات خدمات کاهش پیدا نکرد و سال گذشته ۴ میلیون نفر خدمات سرپایی از مراکز ملکی سازمان دریافت کردند. به گزارش خبرگزاری فارس از اراک داود میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه پس از گذشت ماهها هنوز جامعه ارگران بازنشسته حق خود را مبنی بر افزایش حقوق قانونی خود را به دلیل اهمال کاری برخی مدیران در وزارت خانه های مرتبط دریافت نکرده اند.

سهرابی ادامه داد افزود: بازنشستگان موسفیدان و صاحبان اصلی انقلاب هستند امروز برای دریافت مطالباتشان به کف خیابان ها آمده اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: ضعف عمده ای در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که از حق بازنشستگان دفاع کنند و مصوبه ای که خودشان مصوب کردند که نمایندگان دولت حضور داشتند، به منصه ظهور برسانند؛ امروز شاهد درگیری کانون بازنشستگان و بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم.

میرزایی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به بدهی برخی کارفرمایان به بانک ها و اعلام رسمی اظهار کرد: این در حالی است که دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان تامین اجتماعی یا همان کارگران بدهکار است و در صورت پرداخت بدهی برای پرداخت ها دچار مشکل نمی شویم.

وی خاطر نشان کرد: از دولت انتظار می رود بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند، امروزه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بخش کارفرمائی به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که باید سریعتر وصول شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: تکمیل امکانات و نیروی کادر درمان بیمارستان شهید چمران ساوه به لحاظ پزشک متخصص، سونوگرافی، رادیولوژی و … به عنوان دغدغه ی اصلی جامعه بازنشستگی ضروری است.

 

فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید