موافقت مجلس با طرح الحاق صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به قانون فهرست نهادهای عمومی غیردولتی

0

نمایندگان مردم در مجلس با بررسی یک فوریت طرح الحاق صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی موافقت کردند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت طرح الحاق صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی با ۱۲۱ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

علی اصغر عنابستانی درخصوص بررسی یک فوریت این طرح گفت: با توجه به اینکه صندوق بیمه همگانی عوارض طبیعی در سال ۹۹ به تصویب رسید و هدف آن جبران خسارات وارده ناشی از حوادث طبیعی بود، لذا لازم است که این صندوق تحت عنوان موسسات عمومی غیردولتی قرار داده شود تا بتوان قوانین حاکم بر موسسات عمومی غیردولتی بر این صندوق حکمفرما شود.

علی اکبر کریمی در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: با توجه به اهمیت این صندوق درخصوص جبران خسارات ناشی از عوارض طبیعی لازم است این موضوع با اهمیت بیشتری در کمیسیون مربوطه بررسی شود، لذا در این خصوص فوریتی وجود ندارد که مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از بودجه این صندوق توسط دولت تامین می شود، نمی توان آن را به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی در نظر گرفت، بلکه باید این موضوع از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان به نتیجه درست دست یافت.

کمال علی پور خنکداری نیز در موافقت با یک فوریت این طرح گفت: با توجه به اینکه در کشور ما حوادث طبیعی و غیرطبیعی فراوان است، فوریت دارد که این موضوع بررسی شود تا با فوریت این موضوع حل شود.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه حقوقدانان معتقدند که این صندوق به عنوان موسسه عمومی غیردولتی قرار داده نشده است، لذا باید با فوریت این موضوع بررسی شود و این صندوق تحت عنوان موسسه عمومی غیردولتی قرار داده شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید