تغییرات قیمت داروها را بیمه‌ها می‌پردازند

0

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای جبران افزایش قیمت دارو پس از اصلاح نظام ارزی دارو را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی گفت: در واقع اصلاح روش پرداخت مابه‌التفاوت یارانه ارزی دارو، اتفاق خواهد افتاد و قرار است مردم چیزی را از جیب برای این افزایش پرداخت نکنند. دو روش را برای این منظور پیش بینی کردند که هر کدام عملیاتی شود، زیرساخت‌هایش در تامین اجتماعی آماده است.

جلسات متعددی از ابتدای طرح با سازمان غذاو دارو، وزارت بهداشت و بیمه‌ها و همچنین چندین جلسه با معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است. زمینه‌های فنی که باید لیست داروها به سازمان‌های بیمه‌گر ارائه و بارگذاری شود، فراهم است.

در چند روز گذشته نیز جلساتی در این زمینه برگزار شده و با ارسال این لیست، این اقدام در تامین اجتماعی هم محقق خواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نسخه نویسی الکترونیک طی دو سال اخیر که اجرای این طرح‌های تحولی را آسانتر خواهد کرد گفت: مسیرهایی را دارند پیش‌بینی می‌کنند که فکر می‌کنم با وجود بسترهای فنی که مهیاست مشکل خاصی نداشته باشیم.

تمهیدات لازم در وزارت بهداشت دیده می‌شود و ما به عنوان سازمان بیمه‌گر هم بستر فنی این قضیه را آماده و در دست داریم و هم از ابتدا در هر طرحی که منجر به کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت شده همراهی کرده و آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم. در این زمینه نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید