پوشش بیمه سلامت برای درمان ناباروری

0

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای نخستین بار در کشور مطالبات موسسات و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است.

دکتر محمدمهدی اظهار کرد: به منظور بررسی مشکلات احتمالی در بخش درمانی و پوشش بیمه ای در برخی نقاط گلستان به این استان سفر کردیم تا چالش های موجود را از نزدیک موردبررسی قرار دهیم و در این راستا نشست خوبی با صنوف پزشکی و شرکای کاری در گلستان داشتیم.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در تمام جهات اعم از بیمه روستایی، مطب ها، پارکلینیک و بیمارستان های دولتی و خصوصی به روز است، افزود: برای نخستین بار در کشور مطالبات موسسات و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده و نگاه ما این است که وقتی کار درست و مثبتی از سوی مؤسسات و مراکز درمانی به مردم ارائه می شود مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و مزمن اشاره و تصریح کرد: این اقدام مهم برای نخستین بار در کشور در حال انجام است و امیدواریم با تشکیل این صندوق و تصویب نهایی در هیئت دولت شاهد کاهش پرداختی از جیب بیماران صعب العلاج باشیم.

ناصحی، بیمه همگانی را از مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با اجرای این طرح میزان پرداختی از جیب مردم را کاهش دادیم و سه دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه شدند، در این طرح بیمه شدگان به ازای بستری در بیمارستان پنج درصد و برای دریافت خدمت سرپایی ۲۰ درصد هزینه را پرداخت می کنند.

وی به خدمات بیمه سلامت در حوزه جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: خدمات بیمه سلامت در حوزه جمعیت و جوانی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اجرایی شده و زوجین نابارور می توانند از امکانات این بخش استفاده کنند، بیمه سلامت می تواند هزینه های درمان ناباروری را سالانه در سه نوبت پرداخت کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید