۱۵ تیر؛ آخرین فرصت ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان

0

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در حال بررسی طرحی است که بتواند بیمه مطلوبی برای کارکنان و معلمان مدارس غیردولتی پیاده‌سازی و اجرا کند.

«سید سعید مقدم‌زاده» سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد آخرین فرصت ثبت نام افراد متقاضی برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان به خبرنگار ایلنا گفت: فرایند ثبت نام از ابتدای تیرماه آغاز شده است و تا به حال بالغ بر یک میلیون و ۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که رقم قابل قبولی است و امیدواریم در پایان وقت مقرر ثبت نام رشد قابل توجهی داشته باشد.

مقدم زاده با تاکید به اینکه ۱۵ تیرماه پایان مهلت ثبت‌نام فرهنگیان است، یادآوری کرد: فرهنگیان اگر بخواهند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند، ضروری است که تا تاریخ مذکور ثبت نام خود و اعضای خانواده‌شان را انجام دهند، ضمن اینکه تاکید می‌شود در ورود اطلاعات، دقت ویژه‌ای کنند.

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره بیمه معلمان مدارس غیردولتی و حق التدریس تصریح کرد: نیروهای مدارس غیردولتی در رابطه استخدامی مستقیم با آموزش و پرورش نیستند و نیروی مستقیم واحدهای آموزشی به حساب می‌آیند که غیردولتی اداره می‌شود. طبیعتا ما برای نیروهایی که در بخش غیردولتی فعالیت می‌کنند، نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که آموزش و پرورش بخواهد خدمتی ارائه دهد و اصلا در تعارض با فلسفه تاسیس مدارس غیردولتی است.

او در ادامه گفت: صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در حال بررسی طرحی است که بتواند بیمه مطلوبی برای کارکنان و معلمان مدارس غیردولتی پیاده‌سازی و اجرا کند.

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه این اداره کل در رابطه با بیمه معلمان غیردولتی و حق التدریس تنها می‌تواند نقش مشورتی داشته باشد، توضیح داد: با توجه به اینکه بیمه تکمیلی درمان در مدارس غیردولتی مسبوق به سابقه نبوده است مشورت‌هایی با حوزه رفاه و پشتیبانی وزارت انجام داده‌اند تا از تجارب موجود استفاده کنند، اما این مسئله معنایش این نیست که ما قرار است کاری برای آن‌ها انجام بدهیم و در واقع حضور ما جنبه مشورتی داشته است و خودشان متولی امر هستند و مذاکراتی هم با بخش‌های مختلف داشته‌اند.

مقدم زاده اضافه کرد: اگر قرار باشد در خصوص بیمه تکمیلی همکاران مدارس غیردولتی اقدامی انجام شود، قطعا به اطلاع همکاران معزز خواهیم رساند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید