یک میلیون و 620 هزار ایثار و خانواده‌هایشان زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند

0

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده تحت تکفل آن‌ها زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند. ضمن این‌که روزانه 60 هزار خدمت به بیمه‌شدگان ارائه می دهیم.

 امیر کریمی مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره افراد زیر پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: قرارداد بیمه تکمیلی هر سال تمدید می‌شود، اما سال گذشته به دلایلی از جمله مسائل مربوط به بودجه، عقد قرارداد جدید با وقفه صورت گرفت و مقرر شده که شرکت بیمه دی همچنان به ایثارگران محترم خدمت ارائه کند.

وی همچنین درباره تعداد افراد زیر پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران افزود: یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده تحت تکفل آن‌ها زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند و از این تعداد یک میلیون نفر پایه بیمه سلامت و مابقی پایه بیمه تأمین اجتماعی هستند. بخشی از هزینه‌های درمانی را بیمه پایه و مابقی را بیمه دی به عنوان بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد تأخیر در پرداخت هزینه‌های ایثارگران توسط شرکت بیمه‌گر بیان داشت: برخی از تأخیرها به دلیل اشکال در مدارک ارسالی است، ولی یکی از مشکلات اصلی عدم پرداخت حق بیمه توسط دولت به این شرکت و در نتیجه نبود نقدینگی برای پرداخت این خسارات است که با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.

وی درباره فاکتورهای دارویی که هنوز پرداخت نشده است، ادامه داد: ما به واسطه شرکت بیمه دی روزانه بالغ بر ۶۰ هزار خدمت به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنیم که شامل خدمات سرپایی، پاراکلینیک، بستری و بیمارستانی است و از این رقم تنها ۲۰ درصد خدمات مستقیم و بقیه غیرمستقیم است. موضوع دریافت مبلغ فاکتورهایی که ارائه می‌شود بخشی از این ۲۰ درصد است و عوامل متعددی مانند خارج از تعرفه بودن در آن دخیل است.

کریمی درباره تخلفات یا عدم پاسخگویی مناسب تعدادی از داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: سوء رفتار داروخانه‌های طرف قرارداد به دلایل متعدد رخ می‌دهد، اما اگر داروخانه‌ای این رفتار را داشته باشد با شکایت ایثارگران از طریق مراجع مسؤول برخورد لازم انجام می‌شود.

وی گفت: پرداخت هزینه دارو مانند سایر خدمات حوزه سلامت بر عهده بیمه تکمیلی است، اما اگر دارویی مشابه داخلی داشته باشد، بر اساساً دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان بیمه‌گر مجاز به پرداخت هزینه داروی داخلی است. در غیر این صورت با کسب مجوز از این وزارتخانه می‌تواند برای تهیه آن از خارج از کشور اقدام کند.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سؤال که چرا خدمات دندانپزشکی به ایثارگران ارائه نمی‌شود، گفت: خدمات مرتبط با مجروحیت فک و دندان به صورت ۱۰۰ درصد زیر پوشش قرار دارد؛ یعنی اگر جانبازی مجروحیتی از ناحیه فک و دندان داشته باشد، تمام خدماتی که دریافت می‌کند در تعهد بنیاد است. برای سایر گروه‌ها هم تمهیداتی اندیشیده شده و مساعدت‌هایی می‌شود اما کامل نیست، زیرا در دندانپزشکی ردیف مستقلی نداریم و اگر بخواهیم این خدمات را به طور کامل به ایثارگران ارائه دهیم، سرانه کامل درمانی بیمه تکمیلی که در حال حاضر ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه بوده است، شاید بالغ بر ۲ و نیم برابر شود که نیازمند حدود هشت میلیارد تومان است که تاکنون در بودجه‌های مصوب منظور نشده است.

وی افزود: برخی از جانبازان که خواستار ویلچر و پای مصنوعی هستند، باید به معاونت بهداشت و درمان استان خود مراجعه کنند و افراد خارج از دوره مطابق مقررات نمی‌توانند درخواست مجدد داشته باشند. هم اکنون امکان تهیه ویلچر تولید داخلی برای جانبازان عزیز فراهم است.

کریمی درباره شیوه انتخاب شرکت بیمه‌گر بیمه تکمیلی ایثارگران خاطرنشان کرد: انتخاب شرکت بیمه‌گر بر اساس قوانین و مقررات کشوری و قانون مناقصات است و شرکت‌های بیمه برتر با توجه به امتیازات و سرانه‌ای که دارند انتخاب می‌شوند و دستگاه‌های نظارتی تمام مراحل مناقصه را تحت‌نظر دارند، بنابراین انتخاب بیمه دی بر اساس قانون صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید