نسخه نویسی الکترونیکی به طور صد درصد

0

به گفته مدیرکل بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیکی در استان همدان به طورکامل نجام می شود

فریبرز نیاستی با اشاره به اجرای صد درصدی نسخه نویسی در مطب‌های طرف قرارداد بیمه سلامت، گفت: استان همدان جزء استان‌های برتر در زمینه نسخه نویسی الکترونیک بوده به‌طوریکه به جز ۵ مطب در این استان هیچ مطبی نسخه‌نویسی کاغذی ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خاطر نشان کرد:نسخه نویسی الکترونیکی از خطا‌ها و اشتباهات خوانش جلوگیری می کند و با استاندارد سازی تجویز دارو و آزمایشات، کاهش مصرف دارو و کاهش هزینه بیمار را به دنبال دارد که به اقتصاد کشور هم سلامت کمک می کند

تجویز نسخه الکترونیک به ارائه دهندگان خدمات مراقبت سرپایی اجازه می دهد تا نسخه ها را به صورت الکترونیکی به داروخانه ارسال کنند و می تواند یک سیستم مستقل یا بخشی از یک سیستم الکترونیکی ثبت پرونده سلامت باشد.

نسخه نویسی الکترونیک، نسخه دیجیتالی نسخه کاغذی است. در طول مشاوره و ویزیت، نسخه نویسی الکترونیک ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی بیمار است.

همه داروها و ثبت خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، تصویربرداری ها و خدمات پاراکلینیکی را می توان با نسخه الکترونیکی تجویز کرد سوابق بیماری های شما در نسخه نویسی الکترونیک آنلاین شما ذخیره می شود، بنابراین می توانید هر زمان که آماده باشید به آن دسترسی پیدا کنید و باعث می شود در وقت صرفه جویی شود، روند را ساده می کند و تداخلات دارویی را بهبود می بخشد.

همچنین دسترسی به شرح حال، تشخیص، و اطلاعات دارویی با کاهش خطاهای پزشکی، ایمنی بیمار را افزایش می دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید